    From: "Danusia" <d...@w...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: ZUS
    Date: Tue, 11 Sep 2018 11:38:46 +0200
    <pmnusn$sb9$1@node1.news.atman.pl> <pmo54d$rie$1@node2.news.atman.pl>
    <pmqjqu$34c$1@node2.news.atman.pl>
    <5b912bff$0$591$65785112@news.neostrada.pl>
    <pmtaei$i97$1@node2.news.atman.pl>
    <5b923672$0$670$65785112@news.neostrada.pl>
    <pmtifr$pld$1@node2.news.atman.pl>
    <5b924fb4$0$620$65785112@news.neostrada.pl>
    <pmvulc$uc7$1@node2.news.atman.pl>
    <t...@4...com>

    Użytkownik <n...@o...pl> napisał w wiadomości
    news:t4odpdthni36hvm4ln7moa9r1c9acp7qld@4ax.com...
    > No ile?
    > I co to ma wspólnego?
    > Bredzisz.
    > Wpłaty do OFE w 100% są pokrywane ze składek osób pracujących, a nie
    > budżetu -- to raz.
    Dokładnie odwrotnie, wpłaty do OFE pokrywane są w 100% z budżetu. Osoby
    pracujące wpłacają składki na ZUS do FUS. Teoretycznie część tych składek
    jest zabierana ZUSowi na wpłaty do OFE, ale zgodnie z ustawą budżet państwa
    zabrane środki musi uzupełnić z budżetu. Oznacza to jednoznacznie że budżet
    państwa pośrednio w 100% finansuje OFE.
    Dowód: wystarczy całkowicie zlikwidować OFE, a żadne śroki nie będą do nich
    przekazywane, nie będzie też dopłat z budżetu do FUS i ZUS. Było to już
    wiele razy obliczane, przeliczane, ale całkowita likwidacja OFE to decyzja
    polityczna, przyznanie sie do błędu jakim było utworzenie OFE bez
    wprowadzenia dodatkowych składek na te fundusze.
    Pokaż mi jakikolwiek fundusz emerytalny na świecie który istnieje bez
    pobierania składek od przyszłych emerytów.

    > Dwa - to że w 2017 OFE przekazały do ZUS 6mld zł, a z ZUS do OFE trafiło
    > 3mld zł. Czyli to OFE dopłacają do ZUS.
    Czy naprawdę jesteś taki niedoinformowany, a jednocześnie naiwny? Informuję
    że ostatnia zamiana ustawy wprowadziła zasadę że emerytury z OFE będą
    wypłacane przez ZUS. OFE mają obowiązek przekazywania tych środków na konto
    ZUS na 5 lat przed rozpoczęciem wypłaty, a nie dopłacać do ZUS jak bredzisz.

    > Dopłata do KRUS to ok. 18mld zł.
    > Czytanie twoich bzdur kosztowało mnie 10min, a znalezienie dokładnych
    > liczb 2min. Wniosek: zanim zaczniesz coś pisać, sprawdź, bo możesz się
    > wydurnić. Masz zero wiedzy, za to piszesz jak katarynka.
    Drogi chłopcze ocena ile kto ma wiedzy w danym temacie to sprawa grupy
    dykusyjnej. Iformuję Cię że w tematach dotyczących emerytur i rent zabieram
    głos na tej grupie od 19 lat. Przypuszczam, że wtedy jeszcze Cie nie było na
    tym świecie.

    Pozdr