  • Data: 2003-08-26 19:11:27
    Temat: Re: ZAKUP MOTOROWERU
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

    | może to być problemem (przy założeniu, ze "drugi" olał skarbówkę),
    | mozesz namowic do wykroczenia "pierwszego" i spisać z nim umowę.

    To jest akurat przestępstwo sfałszowania dokumentu.

    | zawsze (nieprawda:) musisz zapłacić

    Ale on nie mógł zakupić tego motoroweru od osoby, która nie jest jego
    właścicielem, więc nie może opłacić od tej umowy opłaty skarbowej. Z tych
    samych powodów nie da się zarejestrować motoroweru, chyba, że będzie umowa z
    właścicielem.

    Aby to zrealizować są dwie metody, pod warunkiem, że motorower nie został
    skradziony którejś z osób po drodze wraz z dowodem rejestracyjnym:

    1. Idziesz do pierwszego właściciela (tego, na którego jest dowód
    rejestracyjny) i spisujesz z nim umowę. Może pójdzie na to, choć wątpię, bo
    ja bym na jego miejscu nie poszedł. Jak pójdzie, to jeszcze musi zapłacić OC
    za ten okres i ewentualnie się tłumaczyć, kto tym czasie użytkował
    motorower.

    2. Uzyskujesz komplet umów kupna-sprzedaży na odcinku 1 do 2, 2 do 3 no i
    oczywiście Twoją umowę. Wówczas Ty rejestrujesz pojazd a pozostali niech się
    tłumaczą, dla czego niedopełniali obowiązku rejestracji, opłaty skarbowej
    itd.