  • 1. Data: 2003-08-26 00:31:36
    Temat: ZAKUP MOTOROWERU
    Od: "Kubaz" <k...@w...pl>

    Sytuacja jest taka:

    W czerwcu zakupilem za 170 zl motorower - ogar, wszystkim zajmowal sie moj
    brat, ja tylko dalem mu kase. Nie spisal umowy niestety. Zarejestrowany jest
    na pierwszego wlasciciela, ja jestem najprawdopodobniej czwartym a umowe
    posiadam tylko pomiedzy pierwszy-drugi, nie ma dokumentu co do OC i ta umowa
    chyba nie byla podbita przez urzad skarbowy bo nie ma pieczatki ani nic,
    chcial bym go zarejestrowac, co musze zrobic???

    kuba

  • 2. Data: 2003-08-26 09:48:05
    Temat: Re: ZAKUP MOTOROWERU
    Od: andrzej <a...@w...pl>

    W artykule <bie9pm$52m$1@atlantis.news.tpi.pl> Kubaz napisał(a):
> [...]
    > Nie spisal umowy niestety. Zarejestrowany jest
    > na pierwszego wlasciciela, ja jestem najprawdopodobniej czwartym a umowe

    udac sie do "drugiego" i spisac z nim umowe
    (niech mi ktos powie, ze nasze przepisy nie sa kryminogenne:)
    pozdrawiam Andrzej

  • 3. Data: 2003-08-26 09:50:55
    Od: "Kubaz" <k...@w...pl>

    > udac sie do "drugiego" i spisac z nim umowe
    > (niech mi ktos powie, ze nasze przepisy nie sa kryminogenne:)
    > pozdrawiam Andrzej

    a czy nie bedzie problemu z tym ze umowa z pierwszym i drugim wlascicielem
    nie zostala podbita przez urzad skarbowy? i czy jak teraz bede spisywal z
    drugim wlascicielem to cze bede musial placic w urzedzie skarbowym?

    kubaz

  • 4. Data: 2003-08-26 09:55:19
    Od: andrzej <a...@w...pl>

    W artykule <bifaic$jp8$1@atlantis.news.tpi.pl> Kubaz napisał(a):
    > a czy nie bedzie problemu z tym ze umowa z pierwszym i drugim wlascicielem
    > nie zostala podbita przez urzad skarbowy?

    moze to byc problemem (przy zalozeniu, ze "drugi" olal skarbowke),
    mozesz namowic do wykroczenia "pierwszego" i spisac z nim umowe.

    > i czy jak teraz bede spisywal z
    > drugim wlascicielem to cze bede musial placic w urzedzie skarbowym?

    zawsze (nieprawda:) musisz zaplacic
    pozdrawiam Andrzej

  • 5. Data: 2003-08-26 19:11:27
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    | może to być problemem (przy założeniu, ze "drugi" olał skarbówkę),
    | mozesz namowic do wykroczenia "pierwszego" i spisać z nim umowę.

    To jest akurat przestępstwo sfałszowania dokumentu.

    | zawsze (nieprawda:) musisz zapłacić

    Ale on nie mógł zakupić tego motoroweru od osoby, która nie jest jego
    właścicielem, więc nie może opłacić od tej umowy opłaty skarbowej. Z tych
    samych powodów nie da się zarejestrować motoroweru, chyba, że będzie umowa z
    właścicielem.

    Aby to zrealizować są dwie metody, pod warunkiem, że motorower nie został
    skradziony którejś z osób po drodze wraz z dowodem rejestracyjnym:

    1. Idziesz do pierwszego właściciela (tego, na którego jest dowód
    rejestracyjny) i spisujesz z nim umowę. Może pójdzie na to, choć wątpię, bo
    ja bym na jego miejscu nie poszedł. Jak pójdzie, to jeszcze musi zapłacić OC
    za ten okres i ewentualnie się tłumaczyć, kto tym czasie użytkował
    motorower.

    2. Uzyskujesz komplet umów kupna-sprzedaży na odcinku 1 do 2, 2 do 3 no i
    oczywiście Twoją umowę. Wówczas Ty rejestrujesz pojazd a pozostali niech się
    tłumaczą, dla czego niedopełniali obowiązku rejestracji, opłaty skarbowej
    itd.

  • 6. Data: 2003-08-26 23:11:31
    Od: andrzej <a...@w...pl>

    W artykule <bigh35$btr$4@inews.gazeta.pl> Robert Tomasik napisał(a):
    ******

> [...]
    >
    > Ale on nie mógł zakupić tego motoroweru od osoby, która nie jest jego
    > właścicielem, więc nie może opłacić od tej umowy opłaty skarbowej. Z tych

    zaplacila, kupila wiec jest.

    > 1. Idziesz do pierwszego właściciela (tego, na którego jest dowód
    > rejestracyjny) i spisujesz z nim umowę. Może pójdzie na to, choć wątpię, bo

    przed chwila (***) uznales to za przestepstwo :))

    > ja bym na jego miejscu nie poszedł.

    caly czas zgadzam sie, ze to "niezgodne z przepisami", tyle ze
    "wlasciciel" (ten na ktorego opiewa DR) nie moze _legalnie_ powtornie
    sprzedac motoroweru, ktory uprzednio sprzedal "drugiemu"

> [...]
    > tłumaczą, dla czego niedopełniali obowiązku rejestracji, opłaty skarbowej

    to jest legalne wyjscie, tyle ze nierealne...
    pozdrawiam Andrzej

  • 7. Data: 2003-08-27 06:36:01
    Od: "Tom" <...@f...pl>

    Użytkownik "andrzej" <a...@w...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > sprzedac motoroweru, ktory uprzednio sprzedal "drugiemu"

    > to jest legalne wyjscie, tyle ze nierealne...
    a mi się wydaje, że umowa sprzedaży motoroweru nie musi być pisemna i
    sprzedaż dokonana między 2 i 3 są skuteczne. Chyba, że są specjalne przepisy
    dot motorowerów - jeżeli tak może by mi je ktoś wskazał. Nie uważam więc za
    konieczne bieganie po ludziach z korupcyjnymi propozycjami. Podatku od
    czynności cywilnoprawnych płacić nie trzeba, bo wartość motoroweru nie
    przekracza 1000 zł. Inny podatek chyba nie wchodzi w grę?

    burenezo

  • 8. Data: 2003-08-27 09:29:25
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    | przed chwila (***) uznales to za przestepstwo :))

    Kupienie motoroweru od osoby, która nie jest jego właścicielem i tak zahacza
    o przestępstwo paserstwa. I nie chodzi mi tu o tablicę rejestracyjną, tylko
    ewentualnie o ciąg umów kupna-sprzedaży. Po prostu proponowałem mniejsze
    zło.

  • 9. Data: 2003-08-27 09:35:32
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

> [...]
    | czynności cywilnoprawnych płacić nie trzeba, bo wartość motoroweru nie
    | przekracza 1000 zł. Inny podatek chyba nie wchodzi w grę?

    Moim zdaniem nie masz racji. Zgodnie z ROZPORZĄDZENIEM MINISTRA
    INFRASTRUKTURY z dnia 22 lipca 2002 r. w sprawie rejestracji i oznaczania
    pojazdów w celu rejestracji pojazdu musisz przedstawić "dowód własności
    pojazdu" (§2.1.1). Dowodem własności pojazdu lub jego pojedynczych zespołów
    jest w szczególności jeden z następujących dokumentów: umowa sprzedaży,
    umowa zamiany, umowa darowizny, umowa o dożywocie, faktura VAT, prawomocne
    orzeczenie sądu rozstrzygające o prawie własności. (§ 4. 1).

  • 10. Data: 2003-08-27 11:55:14
    Od: "Tom" <...@f...pl>

> [...]
    > INFRASTRUKTURY z dnia 22 lipca 2002 r. w sprawie rejestracji i oznaczania
    > pojazdów w celu rejestracji pojazdu musisz przedstawić "dowód własności
    Dzięki za rozporządzenie.
    Czyli sprawa wygląda tak:
    w dowodzie rejestracyjnym jest drugi własciciel
    jeżeli czwarty właściciel chce zarejestrować pojazd ma do wyboru:
    1. Podpisać umowę sprzedaży z drugim,
    2. Podpisać umowę sprzedaży z trzecim i zmusić drugiego oraz trzeciego by
    podpisali i dostarczyli mu brakującą umowę.
    Jak już wcześniej pisałem US nie ma chyba nic do gadania - PCC nie dotyczy
    czynności prawnych poniżej 1000zł

    burenezo