  • 1. Data: 2002-06-02 17:36:08
    Temat: ZAIKS a puszczanie radia w sklepie
    Od: Tomasz Chmielewski <t...@m...unc.edu>

    Ostatnio sklep, w ktorym pracuje odwiedzil przedstawiciel ZAIKSu.

    Jak wyglada sprawa puszczania muzyki z radia w sklepie?
    Czy z tego tytulu naleza sie jakies oplaty dla ZAIKSu?

    Gdzie znajde odpowiednie informacje na ten temat (linki do ustaw etc.)?

    Pozdrawiam,

    Tomasz Chmielewski

  • 2. Data: 2002-06-02 21:17:35
    Temat: Re: ZAIKS a puszczanie radia w sklepie
    Od: "Hubert Kowalski" <h...@i...pl>

    > Ostatnio sklep, w ktorym pracuje odwiedzil przedstawiciel ZAIKSu.
    >
    > Jak wyglada sprawa puszczania muzyki z radia w sklepie?
    > Czy z tego tytulu naleza sie jakies oplaty dla ZAIKSu?

    Tak. ZAiKS zajmuje sie ochrona praw autorskich kompozytorow i autorow
    tekstow, a "puszczanie radia" w sklepie jest publicznym odtwarzanie utworow
    slowno-muzycznych w rozumieniu prawa autorskiego (ustawa z 4.02.1994 roku z
    pozn. zm.). Jesli jest to maly sklep oplaty nie powinny byc zbyt wysokie
    (ok. 50 PLN/mies.). Ustawe znajdziesz na www.sejm.gov.pl natomiast same
    stawki ustala Komisja Prawa Autorskiego przy Ministerstwie Kultury.

    Pozdrawiam

    Hubert

  • 3. Data: 2002-06-03 07:33:07
    Od: "Mariusz C." <b...@p...onet.pl>

    > Gdzie znajde odpowiednie informacje na ten temat (linki do ustaw etc.)?

    http://arch.rp.pl/a/rz/2001/06/20010618/200106180046
    .html

    www.prawnik.net.pl

  • 4. Data: 2002-06-04 07:34:39
    Od: "hocus" <n...@d...gliwice.pl>

> [...]
    > (ok. 50 PLN/mies.). Ustawe znajdziesz na www.sejm.gov.pl natomiast same
    > stawki ustala Komisja Prawa Autorskiego przy Ministerstwie Kultury.

    Hmm, nie znam sie na tym zbytnio - ale obilo mi sie o uszy, ze to radio
    placi ZAIKS'owi i to calkiem sporo i jest to bodaj uzaleznione od zasiegu
    radia. Rozumialbym, gdyby sklep musial placic cos w przypadku gdyby puszczal
    muzyke z kompaktów, ale z radia, które juz raz haracz zaiksowi
    odprowadzilo?

    Pozdrawiam
    Hocus

  • 5. Data: 2002-06-04 17:15:53
    Od: "Hubert Kowalski" <h...@i...pl>

> [...]
    puszczal
    > muzyke z kompaktów, ale z radia, które juz raz haracz zaiksowi

    Tak, tylko ze radio placi za to, ze pusci dane utwory, a nie za to, ze ktos
    je komercyjnie (i w dodatku publicznie) wykorzysta. Przeciez kontynujac twoj
    tok rozumowania, to DJ w dyskotece moglby utwory nagrac z radia, a organom
    kontrolnym tlumaczyc, ze to przeciez nic innego jak retransmisja programu
    radiowego ;-))
    Poza tym idac twoim tokiem rozumowania to czemu mam placic za puszczanie
    muzyki z kompaktow, przeciez wydawca juz zaplacil tantiemy wykonawcy ;-).
    Problem w tym wypadku polega na wykorzystywaniu na odpowiednich polach
    eksploatacji.
    Sugeruje przeczytac przywolany w tym watku artykul z Rzeczpospolitej.

    Pozdrawiam

    Hubert

  • 6. Data: 2002-06-04 22:14:05
    Od: "hocus" <n...@d...gliwice.pl>

    Hej!

> [...]
    > eksploatacji.
    > Sugeruje przeczytac przywolany w tym watku artykul z Rzeczpospolitej.

    Nie chodziło mi o odtwarzanie z nagrania, ale zwykłe słuchanie / puszczanie
    muzyki wprost z radia (tzn. "z anteny" :-). Nie ma dla mnie nic dziwnego w
    tym, że trzeba zapłacić za publiczne odtwarzanie utworów "z playbacku". Ale
    sklep czy inny lokal - gdzie puszczana jest muzyka z radia - jest już w tym
    wypadku odbiorcą a nie "nadawcą". Za to, że może muzyki z anteny słuchać raz
    już zapłaciła rozgłośnia. Żądanie również od niego opłaty byłoby troszkę jak
    wymaganie, by użytkownik programu skompilowanego pod - dajmy na to - Borland
    Builderem musiał do legalnego użytku tego programu wykupić licencję na
    kompilator...
    To takie porównanko z mojego "podwórka" ;-) Pewnie nie najlepsze i wogóle -
    się nie znam >:-) Więc już kończę mądralowanie ;-)))

    Pozdrawiam
    Hocus

  • 7. Data: 2002-06-05 08:40:06
    Od: "Miroo \(usun USUNTO z adresu!\)" <U...@p...fm>

    Użytkownik "Hubert Kowalski" <h...@i...pl> napisał w
    wiadomości news:adisk9$9t3$1@korweta.task.gda.pl...
    > Tak, tylko ze radio placi za to, ze pusci dane utwory, a nie za to, ze
    ktos
    > je komercyjnie (i w dodatku publicznie) wykorzysta.

    Ciekawe czy np. kierowca PKSu płaci zaiksowi :)))
    Sytuacja taka sama jak w sklepie.

    Pozdrawiam ... Miroo

  • 8. Data: 2002-06-05 21:02:22
    Od: Stanisław Pikul <k...@w...pl>

    Użytkownik "Miroo (usun USUNTO z adresu!)" <U...@p...fm>
    napisał w wiadomości news:adkirr$jlt$3@news.tpi.pl...
> [...]
    > wiadomości news:adisk9$9t3$1@korweta.task.gda.pl...
    > ktos
    >
    > Ciekawe czy np. kierowca PKSu płaci zaiksowi :)))

    Zaskoczę Cię. W 1985 r. biuro podróży w którym pracowałem odwiedzili
    panowie z ZAIKS-u i stwierdzili obecność radioodtwarzaczy w
    autokarach. ZTCW płacą też dzisiaj.

    Kotewka
    k...@w...pl