  • 1. Data: 2006-10-19 21:46:00
    Temat: Wzor reklamacji na podstawie rekojmi
    Od: Blazej Biesiada <b...@s...agh.edu.pl>

    Chce reklamowac towar na podstawie rekojmi, czy znajde gdzies w
    internecie gotowy wzor takiej reklamacji? (nic nie moglem wygooglowac...)

    BTW: Czy powinienem w reklamacji napisac, iz na czas ewentualnej naprawy
    chce zastepczy sprzet (towar)? Czy musze (moga mnie zmusic?) dolaczyc
    gwarancje producenta, jesli reklamuje w sklepie towar na podstawie rekojmi?

    --
    Pozdrawiam,
    Blazej

  • 2. Data: 2006-10-19 21:49:06
    Temat: Re: Wzor reklamacji na podstawie rekojmi
    Od: badzio <b...@n...epf.pl>

    Blazej Biesiada napisał(a):
    > Chce reklamowac towar na podstawie rekojmi, czy znajde gdzies w
    > internecie gotowy wzor takiej reklamacji? (nic nie moglem wygooglowac...)
    Rekojmia juz nie istnieje. Poszukaj o niezgodnosci towaru z umowa
    > BTW: Czy powinienem w reklamacji napisac, iz na czas ewentualnej naprawy
    > chce zastepczy sprzet (towar)?
    Napisac mozesz co chcesz. Przy czym adresat tego pisma niekoniecznie
    musi sie zgodzic na Twoje zadania
    > Czy musze (moga mnie zmusic?) dolaczyc
    > gwarancje producenta, jesli reklamuje w sklepie towar na podstawie rekojmi?
    Jesli reklamujesz z tytulu niezgodnosci z umowa, to nie musisz
    pokazywac/dolaczac gwarancji producenta

    --
    badzio

  • 3. Data: 2006-10-19 22:14:33
    Od: "K." <k...@o...pl>

    > Rekojmia juz nie istnieje.

    Istnieje.
    Proszę nie wprowadzać klienta w błąd :-)

    K.

  • 4. Data: 2006-10-20 06:07:42
    Od: Blazej Biesiada <b...@s...agh.edu.pl>

    badzio wrote:
    > Rekojmia juz nie istnieje. Poszukaj o niezgodnosci towaru z umowa
    Kupilem sprzet na firme. Zatem ponawiam pytanie o wzor, sprzet zastepczy
    i wymiane.

  • 6. Data: 2006-10-20 07:10:48
    Od: "Arek Margraf" <U...@p...onet.plNOSPAM>

    Użytkownik "Blazej Biesiada" <b...@s...agh.edu.pl> napisał w wiadomości
    wzor takiej reklamacji? (nic nie moglem
    > Kupilem sprzet na firme. Zatem ponawiam pytanie o wzor, sprzet zastepczy i wymiane.

    Jak na firme to nie obowiązują zasady konsumenckie. Co nie znaczy ze nic ci sie nie
    nalezy. Pytanie tylko jak sie twoja firma
    umowila z firmą sprzedającą. Zerkinij w umowę.

    A.

  • 5. Data: 2006-10-20 07:10:48
    Od: "art409" <a...@w...pl>

> [...]
    wiadomości news:eh9p92$jqr$1@nemesis.news.tpi.pl...
    > Kupilem sprzet na firme. Zatem ponawiam pytanie o wzor, sprzet zastepczy i
    napisz na papierze firmowym i wyslij impoleconym proprytetem (za
    potwierdzeniem odbioru nawet mozesz) na ich adres.
    podaj do siebie namiary i niech oni sie martwia dalej!
    Pozdrawiam,
    Artur

  • 7. Data: 2006-10-20 07:25:31
    Od: "art409" <a...@w...pl>

    Użytkownik "Arek Margraf" <U...@p...onet.plNOSPAM> napisał w
    wiadomości news:eh9spv$85t$1@atlantis.news.tpi.pl...

    > Jak na firme to nie obowiązują zasady konsumenckie. Co nie znaczy ze nic
    > ci sie nie nalezy. Pytanie tylko jak sie twoja firma umowila z firmą
    > sprzedającą. Zerkinij w umowę.

    a co jezeli kupil u pana Heńka w firmie X i pan Heniek wystawił tylko FV?

    sa przepisy ktore to reguluja!
    Pozdrawiam,
    Artur

  • 8. Data: 2006-10-20 07:32:53
    Od: stern <s...@0...pl>

    Blazej Biesiada napisał(a):
    > Chce reklamowac towar na podstawie rekojmi, czy znajde gdzies w
    > internecie gotowy wzor takiej reklamacji? (nic nie moglem wygooglowac...)

    napisz sam, to nic trudnego :)

    > BTW: Czy powinienem w reklamacji napisac, iz na czas ewentualnej naprawy
    > chce zastepczy sprzet (towar)? Czy musze (moga mnie zmusic?) dolaczyc
    > gwarancje producenta, jesli reklamuje w sklepie towar na podstawie rekojmi?

    miłej lektury :)

    Art. 560. § 1. Jeżeli rzecz sprzedana ma wady, kupujący może od umowy
    odstąpić albo żądać obniżenia ceny. Jednakże kupujący nie może od umowy
    odstąpić, jeżeli sprzedawca niezwłocznie wymieni rzecz wadliwą na rzecz
    wolną od wad albo niezwłocznie wady usunie. Ograniczenie to nie ma
    zastosowania, jeżeli rzecz była już wymieniona przez sprzedawcę lub
    naprawiana, chyba że wady są nieistotne.
    § 2. Jeżeli kupujący odstępuje od umowy z powodu wady rzeczy sprzedanej,
    strony powinny sobie nawzajem zwrócić otrzymane świadczenia według
    przepisów o odstąpieniu od umowy wzajemnej.
    § 3. Jeżeli kupujący żąda obniżenia ceny z powodu wady rzeczy
    sprzedanej, obniżenie powinno nastąpić w takim stosunku, w jakim wartość
    rzeczy wolnej od wad pozostaje do jej wartości obliczonej z
    uwzględnieniem istniejących wad.
    § 4. Jeżeli sprzedawca dokonał wymiany, powinien pokryć także związane z
    tym koszty, jakie poniósł kupujący.
    Art. 561. § 1. Jeżeli przedmiotem sprzedaży są rzeczy oznaczone tylko co
    do gatunku, kupujący może żądać dostarczenia zamiast rzeczy wadliwych
    takiej samej ilości rzeczy wolnych od wad oraz naprawienia szkody
    wynikłej z opóźnienia.
    § 2. Jeżeli przedmiotem sprzedaży jest rzecz określona co do tożsamości,
    a sprzedawcą jest wytwórca tej rzeczy, kupujący może żądać usunięcia
    wady, wyznaczając w tym celu sprzedawcy odpowiedni termin z zagrożeniem,
    że po bezskutecznym upływie wyznaczonego terminu od umowy odstąpi.
    Sprzedawca może odmówić usunięcia wady, gdyby wymagało ono nadmiernych
    kosztów.
    § 3. Przepisy powyższe nie wyłączają uprawnienia do odstąpienia od umowy
    lub do żądania obniżenia ceny.

    --
    http://bdp.e-wro.com GG: 4494911

  • 9. Data: 2006-10-20 07:55:53
    Od: Przemyslaw Osmanski <p...@c...gdzies.net.pl>

    art409 napisał(a):
    > napisz na papierze firmowym i wyslij impoleconym proprytetem (za
    > potwierdzeniem odbioru nawet mozesz) na ich adres.
    > podaj do siebie namiary i niech oni sie martwia dalej!

    Co ma im napisac? Zyczenia? Prosbe o wzor?
    Napewno odpisza... :/

    pozdrawiam,
    Przemek O.

  • 10. Data: 2006-10-20 08:22:55
    Od: "art409" <a...@w...pl>

    Użytkownik "Przemyslaw Osmanski" <p...@c...gdzies.net.pl> napisał w
    wiadomości news:eh9vbi$h1t$1@atlantis.news.tpi.pl...

    > Co ma im napisac? Zyczenia? Prosbe o wzor?
    > Napewno odpisza... :/
    jak do nich napisze i powola sie na odpowiednie przepisy to wiez mi ze
    odpiszą!

    nie musi w liscie pisac o zyczenia bo nie o zyczenia w poscie pisal niech
    pisze o to o co pisze tutaj!
    jak nie wie co ma pisac ja za niego moge napisać!

    pozdrawiam,
    Artur