  • 11. Data: 2006-10-20 09:56:46
    Temat: Re: Wzor reklamacji na podstawie rekojmi
    Od: Przemyslaw Osmanski <p...@c...gdzies.net.pl>

    art409 napisał(a):
    > Użytkownik "Przemyslaw Osmanski" <p...@c...gdzies.net.pl> napisał w
    > wiadomości news:eh9vbi$h1t$1@atlantis.news.tpi.pl...

    > jak do nich napisze i powola sie na odpowiednie przepisy to wiez mi ze
    > odpiszą!
    >
    > nie musi w liscie pisac o zyczenia bo nie o zyczenia w poscie pisal niech
    > pisze o to o co pisze tutaj!
    > jak nie wie co ma pisac ja za niego moge napisać!

    No to oswiec mnie, jakie przepisy zobowiazuja sprzedawce/producenta do
    udostepniania klientom/kontrahentom wzorow pism reklamacyjnych i
    podobnych... Moze jeszcze znaczki maja mu w kopercie zalaczyc?

    pozdrawiam,
    Przemek O.

  • 12. Data: 2006-10-20 12:56:42
    Od: Blazej Biesiada <b...@s...agh.edu.pl>

    stern wrote:

> [...]
    > takiej samej ilości rzeczy wolnych od wad oraz naprawienia szkody
    > wynikłej z opóźnienia.
    > § 2. Jeżeli przedmiotem sprzedaży jest rzecz określona co do tożsamości,
    > a sprzedawcą jest wytwórca tej rzeczy, kupujący może żądać usunięcia
    > wady, wyznaczając w tym celu sprzedawcy odpowiedni termin z zagrożeniem,
    > że po bezskutecznym upływie wyznaczonego terminu od umowy odstąpi.
    > Sprzedawca może odmówić usunięcia wady, gdyby wymagało ono nadmiernych
    > kosztów.
    > § 3. Przepisy powyższe nie wyłączają uprawnienia do odstąpienia od umowy

    Dzieki, ale nic tu na temat gwarancji nie widze...
    Przy okazji, czy piszac reklamacje w sprawie laptopa kupionego w firmie
    X przeze mnie na moja firme, gdzie umowa sprzedarzy jest tylko FV moge
    powolac sie na art. 560?

    --
    Pozdrawiam,
    Blazej

  • 13. Data: 2006-10-20 13:01:03
    Od: stern <s...@0...pl>

    Blazej Biesiada napisał(a):

    > Dzieki, ale nic tu na temat gwarancji nie widze...

    czy coś piłeś?
    przeczytaj może _swój_ pierwszy post w wątku, a potem zdecyduje się o co
    pytasz.
    O gwarancji to masz w karcie gwarancyjnej.

    > Przy okazji, czy piszac reklamacje w sprawie laptopa kupionego w firmie
    > X przeze mnie na moja firme, gdzie umowa sprzedarzy jest tylko FV moge
    > powolac sie na art. 560?

    tak

    --
    http://bdp.e-wro.com GG: 4494911

  • 14. Data: 2006-10-20 13:01:36
    Od: "Arek Margraf" <U...@p...onet.plNOSPAM>

    nie nalezy. Pytanie tylko jak sie twoja firma

    > a co jezeli kupil u pana Heńka w firmie X i pan Heniek wystawił tylko FV?
    >
    > sa przepisy ktore to reguluja!

    Na FV jest nabywca. I nie wazne co jest wystawione tylko na kogo. Na osobe fizyczną
    czy na firme. Oczywiscie jesli chodzi o
    jednoosobową DG to nie powinno byc problemu o ile nazwa firmy = imie i nazwisko i nic
    wiecej. Wtedy faktycznie sprzedawca nie
    powinien sie polapac.

    A.

    PS. A jesli chodzi o umowe z p Henskiem to moze jakos ustnie sie dogadali.:)

  • 15. Data: 2006-10-20 13:05:22
    Od: Blazej Biesiada <b...@s...agh.edu.pl>

    art409 wrote:
> [...]
    > pisze o to o co pisze tutaj!
    > jak nie wie co ma pisac ja za niego moge napisać!

    Moglbys mi wylistowac co powinienem tam umiescic? Do tej pory wymyslilem:
    - dane sklepu
    - dane mojej firmy
    - data zakupu (nr faktury tez?)
    - marka i model sprzetu (nr seryjny tez?)
    - na co sie powoluje (Art. 560. Kodeksu Cywilnego?)
    - czego oczekuje (wymiana na nowy, wzglednie naprawa ale chce sprzet
    zastepczy)
    - no i oczywiscie data i moj podpis

    Chce to zrobic precyzyjnie, tak zeby sprawa sie juz nie przedluzala i
    zeby pozniej nie mial np. problemow ze zwrotem kosztow jakie poniose w
    przypadku naprawy sprzetu (wynajem laptopa).

    Blazej

  • 16. Data: 2006-10-20 13:10:59
    Od: Blazej Biesiada <b...@s...agh.edu.pl>

    stern wrote:

    > czy coś piłeś?
    > przeczytaj może _swój_ pierwszy post w wątku, a potem zdecyduje się o co
    > pytasz.
    > O gwarancji to masz w karcie gwarancyjnej.

    Pytalem o gwarancje i sprzet zastepczy. Art. ktory przedstawiles jest
    malo precyzyjny i nic tam w tej sprawie nie znalazlem (zdaje sobie
    sprawe ze innego art. na to pewnie nie ma).

    --
    Pozdrawiam,
    Blazej

  • 17. Data: 2006-10-20 13:27:25
    Od: stern <s...@0...pl>

    Blazej Biesiada napisał(a):

    > Pytalem o gwarancje i sprzet zastepczy. Art. ktory przedstawiles jest
    > malo precyzyjny i nic tam w tej sprawie nie znalazlem (zdaje sobie
    > sprawe ze innego art. na to pewnie nie ma).

    to Twój post (pogrubienia moje):
    "Chce reklamowac towar na podstawie *rekojmi*, czy znajde gdzies w
    internecie gotowy wzor takiej reklamacji? "

    gwarancja i rękojmia to z prawnego punktu widzenia dwie różne rzeczy.
    Najlepiej będzie jak zerkniesz na http://isip.sejm.gov.pl
    otworzysz sobie kodeks cywilny i poczytasz o umowie sprzedaży.

    pozdrawiam

    --
    http://bdp.e-wro.com GG: 4494911

  • 18. Data: 2006-10-20 14:11:31
    Od: Blazej Biesiada <b...@s...agh.edu.pl>

    stern wrote:

> [...]
    > Najlepiej będzie jak zerkniesz na http://isip.sejm.gov.pl
    > otworzysz sobie kodeks cywilny i poczytasz o umowie sprzedaży.

    Doskonale wiem, ze to dwie rozne rzeczy, ale nie wiem juz np. czy
    gwarancja producenta jest dokumentem, ze tak sie wyraze "na stale
    zwiazanym z towarem" (tzn. jesli oddaje towar do sklepu na podstawie
    rekojmi, to czy mimo wszystko karte gwarancyjna tez musze oddac?).

    --
    Pozdrawiam,
    Blazej

  • 19. Data: 2006-10-20 17:36:12
    Od: "art409" <a...@w...pl>

    Użytkownik "Przemyslaw Osmanski" <p...@c...gdzies.net.pl> napisał w
    wiadomości news:eha6j0$2dg$2@nemesis.news.tpi.pl...

    > No to oswiec mnie, jakie przepisy zobowiazuja sprzedawce/producenta do
    > udostepniania klientom/kontrahentom wzorow pism reklamacyjnych i
    > podobnych...

    oswiecam cie! jak napiszesz pismo na papierze toaletowym to to tez jest
    pismo reklamacyjne!
    wazne jest abys wiedzial z czego chcesz skozystać i co żądasz!

    Moze jeszcze znaczki maja mu w kopercie zalaczyc?

    co do znaczków to sprzedawca jest zobowiązany poktyć wszystkie koszty
    zwiazane w wydatkami - oczywiscie sa pwene zasady w/g ktorych nalezy
    postepowac

    pozdrawiam,
    Artur

  • 20. Data: 2006-10-20 19:01:15
    Od: Przemyslaw Osmanski <p...@c...gdzies.net.pl>

    art409 napisał(a):
> [...]
    > pismo reklamacyjne!
    > wazne jest abys wiedzial z czego chcesz skozystać i co żądasz!

    No i o to chodzi ;) Chyba sie nie zrozumielismy, ty mowisz o napisaniu
    reklamacji (czy innego czegos) a ja o zapytaniu o wzor takowego.
    Prawdopodobnie z tego wyniknęło nieporozumienie. Wiec chyba w tym
    temacie EOT :)

    > co do znaczków to sprzedawca jest zobowiązany poktyć wszystkie koszty
    > zwiazane w wydatkami - oczywiscie sa pwene zasady w/g ktorych nalezy
    > postepowac

    Dokladnie, niemniej nie mozna wynajac taksowki do przewiezienia np.
    napedu CD z Lublina do Szczecina i żądać pokrycia tej wycieczki przez
    sprzedawce ;)

    pozdrawiam,
    Przemek O.