  • 1. Data: 2006-10-19 20:04:10
    Temat: Zadatek a zaliczka. Czym się różnią?
    Od: "Kasia Schmidt" <a...@o...pl>

    Mam pytanie. Czym różni się zadatek od zaliczki? Nie wpłacam ani zaliczek
    ani zadatków, bo jestem za młoda, ale obiły mi sie te pojęcia o uszy i
    chciałabym wiedzieć dokladnie o co chodzi.

  • 2. Data: 2006-10-19 20:11:14
    Temat: Re: Zadatek a zaliczka. Czym się różnią?
    Od: wombi <w...@n...pl>

    Kasia Schmidt napisał(a):
    > Mam pytanie. Czym różni się zadatek od zaliczki? Nie wpłacam ani zaliczek
    > ani zadatków, bo jestem za młoda, ale obiły mi sie te pojęcia o uszy i
    > chciałabym wiedzieć dokladnie o co chodzi.

    http://www.federacja-konsumentow.org.pl/story.php?st
    ory=29

  • 3. Data: 2006-10-19 20:12:47
    Od: "Szymon" <s...@o...pl>

    Zaliczka to zaliczka. Zwrotna w razie nie dojścia do skutku podstawy tej
    zaliczki.

    A zadatek różni się tym, że ogólnie rzecz ujmując jeśli nie dojdzie do
    skutku jego podstawy to przepada na rzecz osoby która go otrzymała, albo
    osoba która go dała ma prawo zażądać sumy dwukrotnie wyższej - w zależności
    np. po której ze stron była przyczyna nie dojścia do skutku podstawy tego
    zadatku.

    Obie formy zaliczają się na poczet należności z zasady. Nie jestem
    stwierdzić natomiast jak to podatkowo wygląda. Podmiot gospodarczy który
    przyjmuje zaliczkę ma od jakiegoś czasu obowiązek wystawić dokument
    podatkowy potwierdzający przyjęcie zaliczki. A jak z zadatkiem jest w takich
    przypadkach - nie wiem.

    Szymon

  • 4. Data: 2006-10-19 20:18:09
    Od: KrzysiekPP <j...@N...ceti.pl>

    > Zaliczka to zaliczka. Zwrotna w razie nie doj?cia do skutku podstawy tej
    > zaliczki.

    A mnie sie obiło o oczy, ze w KC jest tylko zadatek, a słowo zaliczka
    tam w ogole nie istnieje. Ale ja sie nie znam :)

    --
    Krzysiek, Krakow, http://kszysiek.xt.pl/

  • 5. Data: 2006-10-20 04:12:10
    Od: "Alek" <alek67@PRECZ_ZE_SPAMEM.poczta.onet.pl>

    Użytkownik "KrzysiekPP" <j...@N...ceti.pl> napisał

    > A mnie sie obiło o oczy, ze w KC jest tylko zadatek, a słowo zaliczka
    > tam w ogole nie istnieje. Ale ja sie nie znam :)

    W moim kc znalazłem to słowo w trzech miejscach.

  • 6. Data: 2006-10-20 06:40:55
    Od: "Grzesiex" <x...@x...pl>

    > chciałabym wiedzieć dokladnie o co chodzi.
    Dokładnie to chodzi o to że jak wpiszesz w "google" - to taka wyszukiwarka
    internetowa, słowo
    zadatek lub zaliczka to na monitorze wyświetlą ci się linki (odnośniki) do stron
    które to dokładnie
    opisują.

    Grzesiex