    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Date: Fri, 26 Sep 2014 14:07:30 +0200
    From: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>
    Subject: Re: Wytłumaczcie mi to prawnicy:

    On Fri, 26 Sep 2014, Stokrotka wrote:

    > W ustawie o spółdzielniach mieszkaniowych pisze, że uhwały niezgodne z prawem
    > są nieważne.

    Dobra, to skup się na tej stronie medalu: w postępowaniu cywilnym
    sąd NIE ORZEKA o czymś, o co strona NIE WYSTĘPOWAŁA.
    Skoro powód drugim argumentem wnioskował o "uchylenie", to sąd uznał
    że trzeba "uchylić".

    Nie było wniosku o stwierdzenie nieważności - bo taki wniosek był,
    ale w pierwszym argumencie, który został (przez sąd) odrzucony.

    <OT>
    Ergo, BYĆ MOŻE, jakby powód zarzuty związane z drugim argumentem
    ujął INACZEJ, to BYĆ może wyrok dotyczyłby "nieważności".
    Ale czy powód by się na tym nie przejechał tego nie wiem.
    Dla wniosku dotyczącego "dlaczego wyrok nie dotyczył nieważności"
    jest to bez znaczenia - nie dotyczył, bo nie było takiego wniosku.
    Sąd mógł w uzasadnieniu wspomnieć ewentualnie o nieważności, ale
    nie musiał - widocznie uznał, że to nie gra roli.
    </OT>

    pzdr, Gotfryd