    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Date: Thu, 25 Sep 2014 21:39:41 +0200
    From: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>
    Subject: Re: Wytłumaczcie mi to prawnicy:

    On Thu, 25 Sep 2014, Stokrotka wrote:

    > Jak rozumiem uchwała była więc ważna (I), ale została uchylona pszez
    > sąd(II).
    > Znaczy ważna a niesprawiedliwa?

    Poprzestałbym na "niezgodna z prawem".
    Z grubsza tak wychodzi, zakładając że "nieważna" oznacza nieważność
    formalną, a sąd uchylił uchwałę formalnie poprawną lecz merytorycznie
    błędną.
    FYI: nie jestem prawnikiem. W sumie powinienem poczekać, aż standardowo
    ponarzekasz, że prawnicy nie odpowiadają ;>

    Ad rem.
    Powód podniósł DWA zarzuty, odrębne.
    Sąd na podstawie pierwszego zarzutu stwierdził, że nie ma podstaw do
    uchylenia uchwały. Na drzewo. Podjęta zgodnie z przepisami.
    Ale drugi zarzut, postawiony "z ostrożności procesowej", oparty
    o przedawnienie (a ściślej niesłuszność przedawnionego żądania)
    sąd przyjął.
    Tyle, że ten zarzut nie powoływał się na fakt że uchwała była
    nieważna, lecz że była błędna. No to co sąd miał zrobić, jak
    nie uchylić? ;)
    Nie mógł stwierdzić że "jej nie było", skoro powód żądał ustalenie
    że "była, ale zła".

    > Czytając długi tekst z linku można się doczytać, że facet zgubił dokumenty
    > (może mu skradzino, może powudź itp) potwierdzające wpłaty i nawet
    > członkostwo. Ktoś musiał to wiedzieć by mu takie złośliwości czynić.

    Można doczytać, że nikomu się żadne "zaległości" nie śniły, dopóki
    gość nie postanowił skorzystać z uprawnień członka i zrobić
    "kontrolę" w spółdzielni.

    pzdr, Gotfryd