    From: Johnson <j...@n...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Wyrzuciłem byłą dziewczynę z domu i mam problem z OC :)
    Date: Mon, 27 Aug 2007 07:47:33 +0200

    Droga prawna jest taka:

    1. przed 9 września nie da się już nic zrobić;
    2. płacisz OC a następnie występujesz z powództwem przeciwko dziewczynie
    o zwrot 90%-100% składki w postępowaniu upominawczym załączając tytuł
    współwłasności oraz powołując się na przepis 207 kc;
    - co do 90 % wygraną masz w kieszeni, co do pozostałych 10 % można by
    sie po procesować również (to twoja dziewczyna posiada i korzysta
    wyłącznie z rzeczy), ale chyba nie warto;
    3. żeby przymusowo znieść współwłasność, jedyną drogą jest wniosek do
    sądu (art. 210 kc): składasz wniosek załączasz tytuł własności z którego
    wynikają udziały, wskazujesz cenę rynkową (najlepiej według jakiegoś
    katalogu np. EUROTAX), żądasz przyznania wyłącznej własności samochodu
    dziewczynie a dla siebie spłaty 10 % wartości.
    - problemem (?) w tym wypadku są koszty 1000 zł. Jeśli je masz to
    płacisz, a jeśli nie to walczysz o zwolnienie od kosztów sądowych. W
    postanowieniu końcowym na twój wniosek sąd może rozdzielić koszty
    stosunkowo do wielkości współudziałów (art. 520 §2 kpc). Czyli jak
    zapłacisz 1000 zł kosztów to sąd zobowiąże twoja dziewczynę do zwrotu ci
    900 zł, jeśli ty będziesz zwolniony to ona zapłaci opłatę sądową.

    Przed wykonaniem pkt 2 wyślij jej wezwanie do zapłaty;
    Przed wykonaniem pkt 3 wyślij jej propozycję podziału współwłasności
    (tzn. że ona cię spłaca, a dostaje samochód).
    Tak by dowody tych wezwań mieć na potrzeby sądu.

    jeśli:

    inteligencja twojej dziewczyny > wkurzenie na ciebie

    uświadom jej co zrobisz, w szczególności to że będzie płaciła koszty
    postępowania to wtedy może sami zniesienie sobie współwłasność.
    Zwykła umowa na kartce.

    --
    @2007 Johnson
    http://johnsonpl.blogspot.com/