  • 1. Data: 2006-06-06 15:29:39
    Temat: Wyrzeczenie się rodzica??
    Od: rz <z...@w...pl>

    Witam!
    Mam pytanie: czy możliwe, jest wyrzeczenie się rodzica, by zapobiec
    sytuacji, w której rodzic chciałby pozwać dziecko do sądu o alimenty (i
    czy jest równiez możliwa sytuacja, w której rodzić pozywa swoje
    pracujace dziecko o płacenie mu alimentów, jeśli ów rodzic nie ma
    środków do życia?)??
    Z góry dziękuje za info.
    Pozdrawiam.

  • 2. Data: 2006-06-06 17:41:42
    Temat: Re: Wyrzeczenie się rodzica??
    Od: witek <w...@s...gazeta.pl.invalid>

    rz wrote:
    > Witam!
    > Mam pytanie: czy możliwe, jest wyrzeczenie się rodzica, by zapobiec
    > sytuacji, w której rodzic chciałby pozwać dziecko do sądu o alimenty
    Nie.
    Jedyny wyjątek jaki znam, to, że rodzic był nieznany i zjawił się z
    nienacka nie z gruszki ni z pietruszki mając jeszcze inne dzieci z
    innego związku.

    (i
    > czy jest równiez możliwa sytuacja, w której rodzić pozywa swoje
    > pracujace dziecko o płacenie mu alimentów, jeśli ów rodzic nie ma
    > środków do życia?)??
    tak z wyjątkiem jak wyżej. Może się próbować bronić, że to rodzic
    wyrzekł się dziecka, ale skutek raczej marny.

  • 3. Data: 2006-06-07 20:10:17
    Od: Beniamin <b...@c...pl>

    rz napisał(a):
> [...]
    > czy jest równiez możliwa sytuacja, w której rodzić pozywa swoje
    > pracujace dziecko o płacenie mu alimentów, jeśli ów rodzic nie ma

    Na pierwsze pytanie odpowiedź brzmi: nie. Na drugie: tak.
    Tyle, że sąd raczej nie przyzna alimentów, jeśli byłoby to sprzeczne z
    zasadami współżycia społecznego, czyli np. rodzic nigdy nie łożył na
    dziecko, porzucił je w dzieciństwie itp.

    --
    Pozdrawiam,
    Beniamin