  • 1. Data: 2004-06-08 19:24:28
    Temat: Wyroki zasądzające nieudolność komornika Spólka z o o.
    Od: p...@p...onet.pl

    Pracodawca Spółka z o.o. nie płaci wynagrodzeń swoim pracownikom, sprawa
    znajduje swój finał w Sądzie Pracy, Sąd wydaje Wyroki zasądzające na korzyść
    pracowników, wszczęte są postępowania egzekucyjne jednak komornicy NIE RADZĄ
    SOBIE w postępowaniu przeciwko Spółce ktorej akcjonariuszem jest były prorukator.

    Jak zabrać sięza problem z pkt. widzenia wprowadznia Spółki w postępowanie
    upadłościowe, czy to możłiwe. Przepraszam za laickość mojego pytania jednak
    problem jest nurtujący, albowiem Spólka z.o.o. pracodawca ŚMIEJE się pracownikom
    w twarz.

  • 2. Data: 2004-06-08 21:51:52
    Od: Sebol <"lobo_(usun_to)"@autograf.pl>

    Dnia 8 Jun 2004 21:24:28 +0200, p...@p...onet.pl naskrobał(a):

> [...]
    > problem jest nurtujący, albowiem Spólka z.o.o. pracodawca ŚMIEJE się pracownikom

    Tak to jest możliwe. Jednak odpowiedz znajduje sie w całej ustawie o post.
    upadłościowym i naprawczym.

    --
    United Devices Cancer Research Project
    www.grid.org

  • 3. Data: 2004-06-09 08:25:24
    Od: t...@p...onet.pl

    a może nie odrazu upadłość?
    jako pracownicy macie informacje o majątku spółki,
    wskażcie komornikowi rachunek bankowy - wystarczy podać nazwę banku,
    jeżeli spółka ma samochody skałdajcie wniosek o zajęcie samochodów - jeżeli
    nie wiecie dokładnie piszcie wniosek do ewidencji pojazdów załączając wyrok,
    wnioskujcie o zajęcie w urzędzie skarbowym nadpłaty VAT i pod.dochodowego,
    jak są komputery w firmie wniosek do komornika o zajęcie ruchomości w
    obecności wierzyciela, itd itd

    a jeżeli powyższe okaże się nieskuteczne to dostaniecie od komornika
    postanowienie o umorzeniu egzekucji ze względu na bezskuteczność - co da wam
    podstawe do złożenia pozwu przeciw zarządowi spółki.
    Jeżeli właściciel jest jednocześnie członkiem zarządu - odpowie własnym
    majątkiem

    pozdr
    Traaq

  • 4. Data: 2004-06-09 10:10:35
    Od: p...@p...onet.pl

    > a może nie odrazu upadłość?
    > jako pracownicy macie informacje o majątku spółki,
    > wskażcie komornikowi rachunek bankowy - wystarczy podać nazwę banku,

    Wnioski złożone - bez takowego wskazania - ale zawsze można je uzupełnić

    > jeżeli spółka ma samochody skałdajcie wniosek o zajęcie samochodów - jeżeli
    > nie wiecie dokładnie piszcie wniosek do ewidencji pojazdów załączając wyrok,

    Bardzo dobre rozwiązanie z wnioskiem do ewidencji, jakie dane nalezy podać, nie
    wime czy aby nie jest tak iż pojazdy wykorzystywane w spółce nie są własnością
    członków zarządu a użytkowane jedynie na potrzeby firmy, czy też są
    rejestrowane de facto na spółkę

    > wnioskujcie o zajęcie w urzędzie skarbowym nadpłaty VAT i pod.dochodowego,

    Czyli takżę muszęuzupełnić wniosek - bo tego nie wskazałem

    > jak są komputery w firmie wniosek do komornika o zajęcie ruchomości w
    > obecności wierzyciela, itd itd

    To jest ale bez zastrzeżęnia w obecności wierzyciela

    > a jeżeli powyższe okaże się nieskuteczne to dostaniecie od komornika
    > postanowienie o umorzeniu egzekucji ze względu na bezskuteczność - co da wam
    > podstawe do złożenia pozwu przeciw zarządowi spółki.

    Chyba jedyna droga do osiągnięcia jakiegoś zadowalającego efektu.

    > Jeżeli właściciel jest jednocześnie członkiem zarządu - odpowie własnym
    > majątkiem
    >
    > pozdr
    > Traaq

    CIEKAWOSTKI:
    Właściciel - zmienia sprzęt w firmie, tuż przed wizytąkomornika, wierze stereo
    na mono, tv kolorowe na czarno-białe, wypocztynkowe kanapy skórzane na tanie
    materiałowe ... ponoć udziały odsprzedał swojej małżonce

  • 5. Data: 2004-06-09 10:36:27
    Od: Sebol <"lobo_(usun_to)"@autograf.pl>

    Dnia 9 Jun 2004 12:10:35 +0200, p...@p...onet.pl naskrobał(a):

> [...]
    > na mono, tv kolorowe na czarno-białe, wypocztynkowe kanapy skórzane na tanie
    > materiałowe ... ponoć udziały odsprzedał swojej małżonce

    Z tymi udziałami to bez znaczenia. Bo dłużnikiem jest spółka a nie on.

    jeżeli komornik to taka ciapa to najprawdopodobniej ręka ręke myje.
    Pozostaje
    1. Wniosek o sądowne wyjawienie majątku spółki
    2. Skarga na (bez)czynności komornika do sądu cywilnego
    3. Zawiadomienie o pop przest. do prokuratora art 300 par 1,2,3 KK
    4. Wniosek o upadłość firmy
    5. Zawiadomić prasę lokalną

  • 6. Data: 2004-06-09 11:36:39
    Od: p...@p...onet.pl

    > Dnia 9 Jun 2004 12:10:35 +0200, p...@p...onet.pl naskrobał(a):

    > Z tymi udziałami to bez znaczenia. Bo dłużnikiem jest spółka a nie on.
    >
    > jeżeli komornik to taka ciapa to najprawdopodobniej ręka ręke myje.

    Tak mi się wydaje niestety

    > Pozostaje
    > 1. Wniosek o sądowne wyjawienie majątku spółki

    Już teraz czy poczekac z tym na jakiś ruch komornika ?
    Jakis szymel macie może takowego wniosku ?

    > 2. Skarga na (bez)czynności komornika do sądu cywilnego

    Narazie ja nie mam podstaw, albowiem moje post.egz. jest w etapie "rodzenia
    się" ale znajomi mają już to za sobą i czekają na licytacje zajętych drobnych
    rzeczy miesiącami.

    > 3. Zawiadomienie o pop przest. do prokuratora art 300 par 1,2,3 KK

    > 4. Wniosek o upadłość firmy
    > 5. Zawiadomić prasę lokalną

    Kij ma dwa końce, ale jużzałatwiona jest GW więc czekają tylko na sygnał

  • 7. Data: 2004-06-09 13:03:59
    Od: Sebol <"lobo_(usun_to)"@autograf.pl>

    Dnia 9 Jun 2004 13:36:39 +0200, p...@p...onet.pl naskrobał(a):

    > Już teraz czy poczekac z tym na jakiś ruch komornika ?
    > Jakis szymel macie może takowego wniosku ?

    można od razu ale należy oprawdopodobnić, że w wyniku egzekucji nie uzyska
    się swojej należności ze znanego majątku.

  • 8. Data: 2004-06-09 14:17:58
    Od: Agrida <a...@e...com.pl>

> [...]
    > na mono, tv kolorowe na czarno-białe, wypocztynkowe kanapy skórzane na tanie
    > materiałowe ... ponoć udziały odsprzedał swojej małżonce

    Sądze że powyższa ciekawostka w waszym przypadku ma duze znaczenie:
    KC: Art. 527. § 1. Gdy wskutek czynnoŚci prawnej dłużnika dokonanej z
    pokrzywdzeniem wierzycieli osoba trzecia uzyskała korzyŚć majątkową,
    każdy z wierzycieli może żądać uznania tej czynnoŚci za bezskuteczną w
    stosunku do niego, jeżeli dłużnik działał ze ŚwiadomoŚcią pokrzywdzenia
    wierzycieli, a osoba trzecia o tym wiedziała lub przy zachowaniu
    należytej starannoŚci mogła się dowiedzieć.
    § 2. CzynnoŚć prawna dłużnika jest dokonana z pokrzywdzeniem
    wierzycieli, jeżeli wskutek tej czynnoŚci dłużnik stał się niewypłacalny
    albo stał się niewypłacalny w wyższym stopniu, niż był przed dokonaniem
    czynnoŚci.
    § 3. Jeżeli wskutek czynnoŚci prawnej dłużnika dokonanej z
    pokrzywdzeniem wierzycieli uzyskała korzyŚć majątkową osoba będąca w
    bliskim z nim stosunku, domniemywa się, że osoba ta wiedziała, iż
    dłużnik działał ze ŚwiadomoŚcią pokrzywdzenia wierzycieli.
    § 4. (157) Jeżeli wskutek czynnoŚci prawnej dłużnika dokonanej z
    pokrzywdzeniem wierzycieli korzyŚć majątkową uzyskał przedsiębiorca
    pozostający z dłużnikiem w stałych stosunkach gospodarczych, domniemywa
    się, że było mu wiadome, iż dłużnik działał ze ŚwiadomoŚcią
    pokrzywdzenia wierzycieli.

    Dodatkowo z tego co wiem, jeżeli pracodawca jest niewypłacalny pracownik
    może otrzymać zaległe wynagrodzenie z Fundzuszu gwarantowanych Świadczeń
    pracowniczych - bez zaległych odsetek, ale zawsze to coś.

    Aga

  • 9. Data: 2004-06-09 15:05:19
    Od: p...@p...onet.pl

> [...]
    > może otrzymać zaległe wynagrodzenie z Fundzuszu gwarantowanych Świadczeń
    > pracowniczych - bez zaległych odsetek, ale zawsze to coś.

    Coś więcej możę wiesz nt ten temat ?
    Jakie formalności należy spełnić ?
    Gdzie wystąpić itd ?

    Dziękuję.