    From: kam <#k...@w...pl#>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Wyrok w zawieszeniu i kolejne przestepstwo
    Date: Wed, 14 Sep 2005 10:02:46 +0200

    Paweł S. Piotrowski napisał(a):
    > Jak (jezeli w ogole) w takim wypadku bedzie mialo wplyw na to wszystko
    > odwolanie sie do Sadu Okregowego? Jeszcze sie nie odwolal, ale zazadal
    > uzasadnienia wyroku i jestem niemal na 100% pewien ze to nastapi.. idzie w
    > zaparte...

    dopóki nie nastąpi uprawomocnienie się wyroku (po wyroku w II instancji
    kończącym postępowanie), to jakby wyroku jeszcze nie było...

    > Wlasnie czytam kk i nie bardzo rozumiem - §1 mowi ze: 'Sad zarzadza
    > wykonanie kary, jezeli skazany w okresie proby popelnil podobne
    > przestepstwo umyslnie, za ktore orzeczono prawomocnie kare pozbawienia
    > wolnosci'.
    > Wg mojego rozumowania musi wiec dojsc do:
    > 1. Popelnienia znow tego samego
    > czynu i to umyslnie w czasie trwania zawieszenia
    > 2. Kara nie moze byc w zawieszeniu

    1 - tak, ale podobnego, a nie tego samego;
    art.115§3 kk - Przestępstwami podobnymi są przestępstwa należące do tego
    samego rodzaju (w dużym uproszczeniu - z tego samego rozdziału kk);
    przestępstwa z zastosowaniem przemocy lub groźby jej użycia albo
    przestępstwa popełnione w celu osiągnięcia korzyści majątkowej uważa się
    za przestępstwa podobne
    2 - może

    > W takiej wiec sytuacji nastepuje odwieszenie wyroku. Ty natomiast piszesz,
    > ze wystarczy zeby doszlo do skazania w okresie proby, jak to wiec jest?

    za bardzo skróciłem
    musi być przestępstwo popełnione w czasie próby, ewentualnie po wydaniu
    wyroku (§3) i skazanie (prawomocne) w okresie próby lub krótko po jej
    zakończeniu - ze względu na ograniczenie z §4, czyli że zarządzenie
    wykonania kary nie może nastąpić później niż w ciągu 6 miesięcy od
    upływu okresu próby

    > Dyskutujemy tu o pierwszym wyroku. Ale nawet jezeli ten pierwszy nie
    > zostanie odwieszony to czy Sad bedzie patrzyl podczas drugiego procesu
    > jako na 'recydywe' i nawet jezeli z pierwszym wyrokiem nic sie nie stanie
    > to czy istnieje wieksze prawdopodobienstwo ze zapadnie wyrok bez
    > zawieszenia?

    może tak... może nie...
    ale pierwszy wyrok musi być prawomocny

    > Czy moze w ogole bredze i to wszystko zostanie potem polaczone jako jedna
    > sprawa?

    do wydania obu wyroków - nie

    > Tak ugody, jezeli sie nie jasno wyrazilem to przepraszam. Bodajze w
    > Ozonie czytalem niedawno art o tym, ze strony zamiast toczyc walke przed
    > Sadem moga podjac sie mediacji i dojsc do porozumienia. Czy dotyczy to
    > tylko spraw cywilnych czy rowniez karnych?

    również karnych (nie zawsze oczywiście)

    > Sprawa o podrobienie podpisow
    > rozpoczyna sie na wniosek poszkodowanego a nie jest scigana z mocy prawa.

    to akurat jest ścigane z urzędu...

    KG