  • Data: 2006-06-06 10:47:49
    Temat: Re: Wypowiedzenie umowy o pracę "mailem"
    Od: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska.pl> szukaj wiadomości tego autora

    W wiadomości news:1149588850.469746.273180@i39g2000cwa.googlegrou
    ps.com
    Adimas <a...@p...onet.pl> pisze:

    > Co w takiej sytuacji z tym poprzednim wypowiedzeniem? Czy traci
    > ono swoją ważność?
    IMO ono w ogóle nie miało ważności, więc jej nie traci.

    > Czy może być dowodem w przyszłej sprawie?
    Dowodem może być wszystko co dopuści sąd.
    Ja bym tego maila zachował, to przecież żaden kłopot. Tyle że w pliku to
    sobie można nazmieniać co kto chce, więc troche wątpię w wartość dowodową.

    > Czy oznacza to, że pracodawca po każdym takim
    > incydencie może tak po prostu wyrzucić pracownicę, poniewać nie
    > chroni jej już prawo (art. 177 k.p., czyli ochrona kobiet w czasie
    > ciąży)?
    Czasem może wchodzić w grę art. 180^1 §1.

    > Czy pracodawca wiedząc, że kobieta stara się o dziecko,
    > może ją bez żadnych konsekwencji zwolnić? Mnie się to po prostu w
    > głowie nie mieści.
    KP przewiduje sytuacje uniemożliwiajace rozwiązanie stosunku pracy przez
    pracodawcę. Co w tym przypadku miałoby stanowić o ochronie?

    > mail nie był ani podpisany ani zaszyfrowany i był wysłany z serwera
    > będącego własnością firmy i zarządzanego przez lokalnego
    > administratora
    Zatem najprawdopodobniej jest możliwe sprawdzenie czy został odebrany
    (otwarty) i przez kogo (kto był zalogowany), a być może również czy
    otwierano załącznik. Dodatkowo manipulacja datą nie stwarza żadnego
    problemu, zatarcie śladów takich działań także.

    Jotte