  • Data: 2006-06-06 14:32:20
    Temat: Re: Wypowiedzenie umowy o pracę "mailem"
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Adimas [###a...@p...onet.pl.###] napisał:

    > Właśnie żona była na rozmowie i sporządzają nowe wypowiedzenie.
    > Ciekaw jestem jaki powód tym razem napiszą. Proszę jeszcze o jedną
    > radę. Co w takiej sytuacji z tym poprzednim wypowiedzeniem? Czy
    traci
    > ono swoją ważność? Czy może być dowodem w przyszłej sprawie?

    Nic. To nie jest żaden dokument. On nie traci swojej ważności, bo jej
    nigdy nie miał.

    > Jakby nowy dokument będzie teraz prawomocny, ponieważ jest
    wystawiony
    > zgodnie z wymogami prawa (mam tu na myśli papierową wersję).
    > Moje drugie pytanie, w obecnych czasach kobietom bardzo często
    zdarza
    > się poronienie. Czy oznacza to, że pracodawca po każdym takim
    > incydencie może tak po prostu wyrzucić pracownicę, poniewać nie
    > chroni jej już prawo (art. 177 k.p., czyli ochrona kobiet w czasie
    > ciąży)? Czy pracodawca wiedząc, że kobieta stara się o dziecko,
    > może ją bez żadnych konsekwencji zwolnić? Mnie się to po prostu w
> [...]

    Skoro poroniła, to w ciąży już nie jest. Więc prawo chroniące kobiety
    w ciąży jej nie chroni na pewno. Prędzej skonsultował bym się z
    naprawdę dobrym prawnikiem i zastanowił, na ile fakt bezprawnego
    wypowiedzenie za pośrednictwem maila można by było wykorzystać do
    podniesienia roszczenia cywilnego wobec pracodawcy, że bezprawnymi
    działaniami wywołał stres, który doprowadził do poronienia. Ale to na
    pewno nie jest temat do publicznej rozprawy na grupie czy nawet
    udzielanie porad mailem.