  • 1. Data: 2005-01-28 20:56:44
    Temat: Re: Wypowiedzenie umowy a ciąża
    Od: "kredytobiorca" <k...@o...pl>

    > Sytuacja wygląda następująco:
    > Pewna osoba otrzymała wypowiedzenie umowy o pracę pod koniec grudnia
    > 2004r. Okres wypowiedzenia kończy się z końcem marca 2005. (jest to
    > umowa o prace zawarta na czas nieokreślony z trzymiesięcznym okresem
    > wypowiedzenia).
    > W styczniu 2005 okazuje się że ta osoba jest w ciąży (1 miesiąc ciąży).
    > W związku z powyższym mam pytanie co w takiej sytuacji dzieje się z
    > wypowiedzeniem? Czy w tym wypadku nadal pracodawca może rozwiązać z tą
    > osobą umowę o pracę, czy też musi dane wypowiedzenie anulować. Jak ma
> [...]

    Wypowiedzenie jest nieskuteczne. Pracodawca MUSI przywrócić tą osobę do pracy -
    należy powiadomić o tym pracodawcę. Jeśli NIE przywróci - Sąd Pracy również
    MUSI przywrócić (nie ma innego wyjścia).
    Nie pamiętam o czym jest art. 177, ale omawianą sytuację przerabiam z żoną w
    praktyce, więc wiem co mówię;)