  • Data: 2016-04-24 10:47:31
    Temat: Re: Wypowiedzenie umowy
    Od: Uzytkownik <a...@s...pl> szukaj wiadomości tego autora

    > Po prostu konstatacja mająca Ci uświadomić istniejącą sytuację. Wyobraź
    > sobie, że kupiłeś samochód i okazało się, że nie mieści się do garażu.
    > Sądzisz, że to będzie podstawą do jego reklamowania?

    Bzdurny przykład.
    Prawidłowy przykład zaistniałej sytuacji to będzie:
    Mam garaż o wymiarach 3 x 3 m i drzwi garażowe o szerokości 2 m. Proszę
    mi sprzedać samochód, który będę mógł parkować w tym garażu.
    Proszę bardzo ciężarówka MAN.

    Przecież autor tego wątku wskazał lokalizację, gdzie będzie używał tego
    modemu LTE, a usługa nie jest mobilna lecz stacjonarna.
    Obowiązkiem operatora było upewnić się czy sprzedawana przez nich usługa
    będzie działać. Jeżeli mają wątpliwości to powinni najpierw sprawdzić
    lub zapewnić klientowi okres próbny, w którym użytkownik ma prawo zerwać
    umowę bez ponoszenia jakichkolwiek kosztów.
    Jeżeli klient zgłasza, że usługa nie działa to powinni sprawić, żeby
    usługa działała lub rozwiązać umowę i zwrócić pieniądze.
    Tak długo będzie w tym kraju źle jak długo będziemy pozwalać na
    cwaniactwo i jak długo to cwaniactwo będzie bronione przez durne porady
    na forach.

    > Podobnie z Twoim Internetem. On w wielu miejscach działa poprawnie, ale
    > u Ciebie akurat nie i trzeba było to wcześniej sprawdzić.

    Kto ma to sprawdzać? Jaja sobie robisz.
    Jeżeli idę do operatora i podaję lokalizację to jest obowiązkiem
    operatora mnie poinformować, że w danej lokalizacji usługa nie działa.
    Jeżeli tego nie zrobił to występuje niezgodność towaru/usługi z umową.
    Skoro tak jest to jako konsument mam prawo zerwać taką umowę, a
    sprzedawca ma obowiązek zwrócić wszystkie pieniądze oraz poniesione z
    tym koszty, jeżeli nie uda mu się doprowadzić towaru/usługi do stanu
    zgodnego z umową.

    Do autora wątku:
    Gdybym był na Twoim miejscu to złożył bym, reklamację na piśmie z tytułu
    rękojmi powołując się na ustawę prawo konsumenckie (niezgodność
    towaru/usługi z umową) i zażądał doprowadzenia do zgodności, a jeżeli
    jest to niewykonalne to rozwiązania umowy i zwrotu wszelkich
    poniesionych przeze mnie kosztów.
    Operator ma 14 dni na ustosunkowanie się do takiej reklamacji. Jeżeli
    odpowiedź będzie odmowna to pisemnie składam zerwanie umowy, oddaję
    sprzęt i przestaję płacić.
    Operator co najwyżej może mnie pozwać do sądu, ale w sądzie jestem
    przekonany na 100%, że zakończy się jego przegraną.
    Jeżeli masz jakiekolwiek wątpliwości udaj się do najbliższego Rzecznika
    Praw Konsumenta. Namiar na najbliższego rzecznika znajdziesz w necie.