  • Data: 2007-07-14 12:05:29
    Temat: Re: Wypowiedzenie i dyscyplinarka...
    Od: "Zbynek Ltd." <s...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Krzysztof napisał(a) :

    > mam

    > niby
    > art.30

    > Tak w piątek dostałem wypowiedzenie i mam 7 dni na odwołanie do Sądu Pracy
    > więc chce przemyśleć wszystkie za i przeciw.

    > Ogromnie byłbym wdzięczny.

    Uzasadnienie pozwu:

    Sposób sformułowania wypowiedzenia jest w jawnej sprzeczności z

    Wytycznymi Sądu Najwyższego z dnia 27 czerwca 1985 r. dotyczącymi
    wykładni art. 45 kp i praktyki sądowej stosowania tego przepisu w
    zakresie zasadności wypowiedzenia umowy o pracę zawartej na czas
    nieokreślony.

    Wytyczne te są zawarte w

    Uchwale
    pełnego składu Izby Pracy i Ubezpieczeń Społecznych Sądu
    Najwyższego z 27 VI 1985 r. Sygn. akt: III PZP-10/85

    Rozdział XI
    "Przyczyna wypowiedzenia powinna być prawdziwa i konkretna.
    Wypowiedzenie jest nieuzasadnione, jeżeli wskazana przez zakład
    pracy przyczyna jest nieprawdziwa.
    Przykładem nieprawdziwej przyczyny jest pozorne zmniejszenie
    stanu zatrudnienia, w którym na miejsce zwalnianych pracowników
    zatrudnia się innych.
    Konkretność przyczyny wymaga jej sprecyzowania. Nie wystarczy
    ogólnikowy zwrot (np. utrata zaufania do pracownika) lub
    powtórzenie wyrażeń ustawowych (np. naruszenie obowiązków
    pracowniczych), jeżeli nie jest połączone z wykazaniem
    konkretnych okoliczności, które taki ogólny wniosek uzasadniają."

    Chyba powinieneś też skontaktować się pilnie z Państwową
    Inspekcją Pracy. Lubią takie przypadki.

    Zbyszek
    PGP key: 0xC62E926B