eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawoWypadek rower-auto. Czy kierowca slusznie domaga sie pokrycia kosztów naprawy? › Re: Wypadek rower-auto. Czy kierowca slusznie domaga sie pokrycia kosztów naprawy?
    From: greg <g...@p...edu.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Wypadek rower-auto. Czy kierowca slusznie domaga sie pokrycia kosztów
    naprawy?
    Date: Tue, 12 Sep 2006 14:28:05 +0200
    To: Pamela <l...@w...pl>

    Pamela napisał(a):
    > Witam!
    > Zaznaczam, ze na grupie jestem nowy, a w sprawach prawnych jestem
    > zupelnym zóltodziobem.;)
    > Sytuacja przedstawia sie nastepujaco: jestem kolarzem-amatorem,
    > jechalem ul. Obornicka w Suchym Lesie pod Poznaniem, jechalem
    > poboczem, jednak kierowca ciezarówki który wyjezdzal z bocznej
    > drogi wyjechal za bardzo na jezdnie i tym samym zaslonil to co bylo
    > przedemna. Jednak dosc szybko wlaczyl sie do ruchu, tak ze nie
    > musialem hamowac przed nim. Gdy ciezarowka zjechala z mojej drogi
> [...]
    wszyscy sie rozpisuja o winie rowerzysty, ktora rzeczywiscie i sprawca
    jej nie kwestionuje. Jednak jesli chodzi o zwrot kosztow naprawy
    wlacicielowi to nie jestem przekonany ze ma on prawo rzadac calosci
    poniesionych kosztow. W koncu on rowniez przyczynil sie do calego
    zdarzenia. Zgodnie natomiast z KC jezeli poszkodowany przyczynil sie do
    powstania szkody to obowiazek naprawienia ulega odpowiedniemu
    zmieniejszaniu, oczywiscie my nie rozstrzygniemy tego na forum jest od
    tego sad i jesli wlasciciel samochodu twierdzi ze szkoda powstala tylko
    z winy rowerzysty to niech sie uda do sadu i juz.

    Art. 362. Jeżeli poszkodowany przyczynił się do powstania lub
    zwiększenia szkody, obowiązek jej naprawienia ulega odpowiedniemu
    zmniejszeniu stosownie do okoliczności, a zwłaszcza do stopnia winy obu
    stron.