  • 1. Data: 2002-12-19 12:00:06
    Temat: Wypadek przy pracy i podwójne odszkodowanie
    Od: "Adam" <a...@p...pl>

    Witam wszystkich.

    Jakiś czas temu miałem wypadek przy pracy i zostało przyznane mi
    odszkodowanie.

    Decyzja przyszła zarówno do mnie jak i do firmy. Firma dbając o swojego
    pracownika postanowiła wypłacić mu te pieniądze. Teraz chcą się wycofać i
    napisali pismo w którym żądają natychmiastowego zwrotu. Grożą mi że jeśli
    nie oddam to potrącą mi z pensji.

    I teraz moje pytanie. Czy mają prawo wejść mi na pensje czy muszą mieć wyrok
    sądu
    Dla świętego spokoju chce im oddać pieniądze ale to dla mnie duża kwota i
    nie dam rady spłacić od razu. Czy muszą(mogą) rozłożyć mi to na raty ??

    Dzięki wszystkim za odpowiedz

  • 2. Data: 2002-12-19 12:58:06
    Temat: Re: Wypadek przy pracy i podwójne odszkodowanie
    Od: "Darek" <d...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Adam" <a...@p...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    >
    > Decyzja przyszła zarówno do mnie jak i do firmy. Firma dbając o swojego
    > pracownika postanowiła wypłacić mu te pieniądze. Teraz chcą się wycofać i

    tak, a na jakiej podstawie?
    Jeżeli odszkodowanie zostało przyznane to nie mogą
    sami się z tego wycofać. Jakie jest uzasadnienie?

    > napisali pismo w którym żądają natychmiastowego zwrotu. Grożą mi że jeśli
    > nie oddam to potrącą mi z pensji.

    Myślę że nie mogą tego zrobić.

> [...]
    > Dla świętego spokoju chce im oddać pieniądze ale to dla mnie duża kwota i
    > nie dam rady spłacić od razu. Czy muszą(mogą) rozłożyć mi to na raty ??

    Dla świętego spokoju chcesz oddać pieniądze? :( Jaka jest podstawa
    do zwrotu, jak to uzasadnili?

  • 3. Data: 2002-12-19 13:19:03
    Od: "Adam" <a...@p...pl>

    > tak, a na jakiej podstawie?
    > Jeżeli odszkodowanie zostało przyznane to nie mogą
    > sami się z tego wycofać. Jakie jest uzasadnienie?

    No tak ale przyznał zus i zus wypłacił. a firma dostała orzeczenie i też
    wypłaciła. i teraz nie wiadomo czy z dobrego serca czy się walneli. IMHO
    wole myśleć że z dobrego serca, ale papierów na to nie mam - poza tytułem
    przelewu - "jednorazowe odszkodowanie z tytułu wypadku przy pracy"

    > Myślę że nie mogą tego zrobić.

    też mi się tak wydaje ale może masz jakieś §

    > wyrok
    >
    > Dla świętego spokoju chcesz oddać pieniądze? :( Jaka jest podstawa
    > do zwrotu, jak to uzasadnili?

    Napisali tylko że dlatego że dostałem podwójnie. Ze zaistniała nadpłata i że
    "proszę o informacje czy nadpłaconą kwotę zwróci Pan do kasy spółki czy też
    ma zostać potrącona z listy wynagrodzeń za najbliższy miesiąc"

    IMHO bez wyroku sądu nie mogą wejść na pensje. W KP jest mowa że mogą zająć
    jak kwota ma zostać przekazana na alimenty, ale ja nawet dzieci nie mam ;-)

  • 4. Data: 2002-12-19 13:35:42
    Od: "Adam" <a...@p...pl>

> [...]
    > napisali pismo w którym żądają natychmiastowego zwrotu. Grożą mi że jeśli

    Małe sprostowanie.
    ZUS wypłacił raz a firma drugi raz. I teraz firma chce się wycofać

    Pzdr