  • Data: 2018-08-13 17:51:55
    Temat: Re: Wynajem mieszkania, coś zjada mi prąd
    Od: Shrek <...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Obecnie nie wolno (co jest dużym uproszczeniem, bo z definicji akurat w
    punkcie zerowym transformatora w układzie TN- są połączone). Kiedyś na
    wspólnym PE+N wszystkie bloki stały (i dalej stoją).

    > Też tak mi się wydawało, ale ktoś tu mnie o zabójstwo zaczął
    > podejrzewać. Osobiście chciałem połączyć na "zero robocze" sąsiednią
    > fazę.

    Problem w tym, że oprócz "zera roboczego", co _może_ spowodować spalenie
    odbiorników, chciałeś przy okazji podłączyć pod przewód ochronny ("do
    mieszkania wchodzą dwa przewody"). I nie o zabójstwo, bo to czyn
    umyślny, tylko sprowadzenie zagrożenia życia, bo jesteś zbyt
    nieogranięty żeby zrozumieć co proponowałeś, mimo że ci już kilka osób
    tłumaczyło.

    > Znam takie przypadki zrobione przypadkowo przez elektryków i nie
    > słyszałem o innych skutkach, niż przepalenie czegoś, ale nie będę się
    > upierał.

    I słusznie - nie upieraj się. Swoją drogą niezłych typów znasz. Koledzy,
    czy podejrzani?

    Shrek