  • 51. Data: 2009-06-04 09:46:42
    Temat: Re: Wynajem mieszkania a zameldowanie na pobyt stały
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    Emka pisze:
    > "Liwiusz" <l...@b...tego.poczta.onet.pl> napisał

    > O ile umowa najmu dopuszczałaby taką możliwość.
    > Poza tym nawet przy zmianie zamków można wejść do mieszkania
    > niekoniecznie włamując się.

    Nie żartuj, twierdzisz, że najemca nie może zmienić zamków? :)

    > Męczą się, jeśli trafią na "wyedukowanego" najemcę. Bo istotnie prawo
    > jest w tej kwestii po stokroć idiotyczne (na szczęście są przebłyski
    > zmian
    > http://www.bankier.pl/wiadomosc/Nareszcie-latwiej-mo
    zna-bedzie-eksmitowac-niechcianego-lokatora-1955403.
    html).
    > Ale nie wszyscy byli najemcy to ludzie znający swoje prawa, więc
    > często-gęsto wystarczy po prostu użyć odpowiedniego sposobu, żeby się
    > ich pozbyć.

    Zgadzam się, ale tutaj jest grupa o prawie, a nie o domowych
    sposobach na obejście prawa. To, że do wyegzekwowania długu można
    wynająć kolegów z Ukrainy, nie oznacza, że jest to ok.

    > No więc właściciel też może tam mieszkać (jeśli się wcześniej nie
    > wymeldował*) i przysługiwać będą mu takie same prawa.
    >
    > * mam nadzieję, że "najemcy" nie przysługuje prawo wymeldowania
    > właściciela lokalu z tegoż lokalu ;-)

    Ale z faktu zameldowania nie wynika możliwość zamieszkania. A jeśli
    nie mieszka, to ma obowiązek się wymeldować.

    > Co do reszty EOT, bo przejrzałam trochę stron na ten temat i faktycznie
    > - nóż się w kieszeni otwiera, jak kretyńskie mamy przepisy w tej
    > kwestii. Aż dziw, że to nadal funkcjonuje.

    Też uważam, że to nie w porządku (tzn. dobrze, że można eksmitować
    tylko przez sąd, ale powinno trwać to szybko i niekoniecznie do lokalu
    zastępczego).

    --
    Liwiusz

  • 52. Data: 2009-06-04 09:51:29
    Od: Michal Jankowski <m...@f...edu.pl>

    Jacek_P <L...@c...edu.pl> writes:

    > Nie wynajmuj mieszkania, ale pokoje goscinne. Wtedy wchodzisz
    > pod nieco inna regulacje i klienta mozesz wywalic na zbity pysk ;)

    O, to jest ciekawe rozwiazanie.

    Mozesz napisac wiecej?

    1. Jakie regulacje stosuje sie do goscia z pokoju (hotelowego,
    goscinnego), zeby go usunac, gdy np, nie zaplacil?

    2. Jakie wymogi trzeba spelnic, zeby wynajem podpadal pod przepisy "o
    hotelach", a nie "o mieszkaniach"?

    MJ

  • 53. Data: 2009-06-04 09:57:46
    Od: Jacek_P <L...@c...edu.pl>

    Emka napisal:
    > Co do reszty EOT, bo przejrzałam trochę stron na ten temat i faktycznie -
    > nóż się w kieszeni otwiera, jak kretyńskie mamy przepisy w tej kwestii. Aż
    > dziw, że to nadal funkcjonuje.

    Funkcjonuje, bo wiekszosc politykow chetnie korzysta z glosow
    elektoratu pasozytniczego. A tu akurat zasluzyly sie SLD/PSL/UP.
    Chleba i igrzysk! :)
    --
    Pozdrawiam,

    Jacek

  • 54. Data: 2009-06-04 10:09:56
    Od: Jacek_P <L...@c...edu.pl>

    Michal Jankowski napisal:
    > 1. Jakie regulacje stosuje sie do goscia z pokoju (hotelowego,
    > goscinnego), zeby go usunac, gdy np, nie zaplacil?

    Osoby wynajmujace pokoj goscinny nie podlegaja ustawie o ochronie
    lokatorow.
    http://tinyurl.com/qe3qpe

    I jeszcze podatku placic nie trzeba :D

    http://tinyurl.com/ofulnr
    --
    Pozdrawiam,

    Jacek

  • 55. Data: 2009-06-04 10:26:39
    Od: Michal Jankowski <m...@f...edu.pl>

    Jacek_P <L...@c...edu.pl> writes:

    > Osoby wynajmujace pokoj goscinny nie podlegaja ustawie o ochronie
    > lokatorow.
    > http://tinyurl.com/qe3qpe

    Ale ja sie nie pytam, pod co _nie podlegaja_, tylko pod co
    _podlegaja_. W jakim trybie sie wyrzuca nieplacacego goscia z hotelu?
    Portier go wynosi siłą, czy jak?

    MJ

  • 56. Data: 2009-06-04 10:31:02
    Od: "Jaro" <jarecky(at)mailujnakablowkeaster>

    > Lenistwo, lenistwo, lenistwo...

    Dziekuje :)

    Pozdr
    Jaro

  • 57. Data: 2009-06-04 12:27:58
    Od: Jacek_P <L...@c...edu.pl>

    Michal Jankowski napisal:
    > Ale ja sie nie pytam, pod co _nie podlegaja_, tylko pod co
    > _podlegaja_. W jakim trybie sie wyrzuca nieplacacego goscia z hotelu?
    > Portier go wynosi siłą, czy jak?

    Zadzwon do najblizszego hotelu :)
    --
    Pozdrawiam,

    Jacek

  • 58. Data: 2009-06-04 13:34:34
    Od: Matt <m...@g...com>

    On 4 Cze, 11:40, "Emka" <e...@o...eu> wrote:
    > No więc właściciel też może tam mieszkać (jeśli się wcześniej nie
    > wymeldował*) i przysługiwać będą mu takie same prawa.

    Jeżeli się nie wymeldował, to "przysługuje" mu mandat za
    niewymeldowanie się. Meldunek nic nie daje - jest tylko potwierdzeniem
    stanu faktycznego. Skoro się wyprowadził, to nie może się wprowadzić
    bez zgody obecnego lokatora.

    > * mam nadzieję, że "najemcy" nie przysługuje prawo wymeldowania właściciela
    > lokalu z tegoż lokalu ;-)

    Najemcy nie tylko przysługuje prawo do wymeldowania właściciela (w
    trybie administracyjnym) ale i właściciel ma obowiązek się wymeldować.

    To, że te przepisy są bez sensu to inna sprawa, ale na chwilę obecną
    tak to wygląda.

    --
    Regards
    Matt

  • 59. Data: 2009-06-04 14:46:15
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    Emka wrote:

    > Tak myślę.

    No właśnie.
    Niestety twoje myślenie ma niewiele wspólnego z prawem.

  • 60. Data: 2009-06-04 14:51:54
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    Emka wrote:
    > "Liwiusz" <l...@b...tego.poczta.onet.pl> napisał

    > O ile umowa najmu dopuszczałaby taką możliwość.

    Bzdura.

    > Poza tym nawet przy zmianie zamków można wejść do mieszkania
    > niekoniecznie włamując się.

    Tak, jak osoba tam mieszkająca cię wpuści.
    I musisz wyjść na jej żądanie. odmowa jest narusdzeniem miru domowego i
    skonczy sie tak samo jak wejscie bez zgody. W sądzie. Wyrok będzie tylko
    formalnością.

    > No więc właściciel też może tam mieszkać (jeśli się wcześniej nie
    > wymeldował*) i przysługiwać będą mu takie same prawa.

    Bzdura. jak sie niewymeldował, to pierwszy z brzeegu policjant wypisze
    mu mandat za niewymeldowanie się.
    I żadne prawa z racje meldunku nie przysługją, nie przysługiwały i
    przyslugiwac nie bedą. No może po za gwarantowanym miejsce w przedszkolu
    dla pięciolatków.

    > * mam nadzieję, że "najemcy" nie przysługuje prawo wymeldowania
    > właściciela lokalu z tegoż lokalu ;-)

    Zrobi to biuro meldunkowe po zgloszeniu faktu, że osoba niemieszkajaca
    tam posluguje sie tym meldunkiem.
    Mandat tez sie nalezy, z tym, że policja zwykle dokopuje w ten sposbob
    studentom przy interwencji na nocnych imprezach.
    Mieszkasz + brak meldunku = mnadat a jak ktoś podskakuje to sąd grodzki
    zamiast mandatu. Tam można do 1000 zl dostać.