  • 1. Data: 2005-08-13 14:42:18
    Temat: Wymuszenie
    Od: Paweł <c...@c...pl>

    W zeszłym roku lezac w szpitalu i majac goraczke 39,8 i bedac pod
    silnymi antybiotykami ( posiadam zaswiadczenie ), byly wspolnik wymusił
    na mnie podpis pod zobowiazaniem finansowym. Minąl rok od tego zdarzenia
    i dostaje wezwanie na Policje jako podejrzany o oszustwo!!! do winy sie
    nie przyznałem bo i takiej nie ma ale czy mogę np jego zaskarzyc o
    wymuszenie zlozenia podpisu pod zobowiazaniem finansowym nie bedac w
    pełni swiadomy tego co robie?

    Pozdrawiam
    Paweł

  • 2. Data: 2005-08-13 15:05:10
    Temat: Re: Wymuszenie
    Od: "Jan Kowalski" <n...@m...com>

    Użytkownik "Paweł" <c...@c...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    >zlozenia podpisu pod zobowiazaniem finansowym nie bedac w pełni swiadomy

    Kodeks cywilny: Art. 82. Nieważne jest oświadczenie woli złożone przez
    osobę, która z jakichkolwiek powodów znajdowała się w stanie wyłączającym
    świadome albo swobodne powzięcie decyzji i wyrażenie woli. Dotyczy to w
    szczególności choroby psychicznej, niedorozwoju umysłowego albo innego,
    chociażby nawet przemijającego, zaburzenia czynności psychicznych.

    Kodeks karny:

    Art. 286. § 1. Kto, w celu osiągnięcia korzyści majątkowej, doprowadza inną
    osobę do niekorzystnego rozporządzenia własnym lub cudzym mieniem za pomocą
    wprowadzenia jej w błąd albo wyzyskania błędu lub niezdolności do należytego
    pojmowania przedsiębranego działania,

    Zgłoś na tą samą Policję popełnienie przestępstwa oszustwa.

    JK

  • 3. Data: 2005-08-13 16:29:52
    Od: krys <k...@p...onet.pl>

    Paweł wrote:

    > W zeszłym roku lezac w szpitalu i majac goraczke 39,8 i bedac pod
    ^^^^^ ^^^^^ ^^^^^
    > silnymi antybiotykami ( posiadam zaswiadczenie ), byly wspolnik wymusił

    Nie używaj imiesłowów, bo nie umiesz. Skonstruowane przez ciebie zdanie
    znaczy zupełnie co innego, niż chciałeś powiedzieć (bo w skrócie napisałeś,
    że Twój wspólnik lezał w szpitalu i miał gorączkę, i w tym stanie wymusił)

    czy mogę np jego zaskarzyc o
    > wymuszenie zlozenia podpisu pod zobowiazaniem finansowym nie bedac w
    > pełni swiadomy tego co robie?

    No proszę, znowu to samo - nie jesteś w pełni świadomy, co robisz, a chcesz
    składać oskarżenie?

    Pozornie sie czepiam, ale podpisz kiedyś tak sformułowane zeznania, a
    będziesz miał ciepło...

    Justyna

  • 4. Data: 2005-08-13 17:20:46
    Od: poreba <d...@p...com>

    krys <k...@p...onet.pl> niebacznie popelnil

    > Pozornie sie czepiam, ale podpisz kiedyś tak sformułowane
    > zeznania, a będziesz miał ciepło...
    Wcale nie pozornie,
    dzięki Tobie przeczytałem powtórnie ten post - tym razm wyczytałem
    co autor _napisał_, a nie jak pierwotnie, co _chciał_.
    I się nad sobą uśmiałem ;)
    Jak to było - "idąc ulicą narobił mi ptak"?

    --
    pozdro
    poreba

  • 5. Data: 2005-08-13 17:33:31
    Od: krys <k...@p...onet.pl>

    poreba wrote:

    > krys <k...@p...onet.pl> niebacznie popelnil

    > Wcale nie pozornie,

    No zobacz, znowu wyszło odwrotnie;-)
    A może nie? Polski to ciekawy jezyk.

    Justyna

  • 6. Data: 2005-08-13 19:01:10
    Od: poreba <d...@p...com>

    > No zobacz, znowu wyszło odwrotnie;-)
    > A może nie? Polski to ciekawy jezyk.

    Zastanowiłem się nad tym poprzednio.
    I wyszło mi, że "czepiać się" to nie tylko "niesłusznie".
    BTW czepianie wylazło już z potoczności?

    A gdyby mi na to przyszło, linię obrony bym prowadził
    po krawedzi zmienej interpretacji przyznania się do tego,
    że "dopiero po powtórym przeczytaniu" ;)))

    --
    pozdro
    poreba

  • 7. Data: 2005-08-13 19:13:26
    Od: krys <k...@p...onet.pl>

    poreba wrote:

    > Zastanowiłem się nad tym poprzednio.
    > I wyszło mi, że "czepiać się" to nie tylko "niesłusznie".

    Nie, czepiać sie można chyba tylko niesłusznie.

    > BTW czepianie wylazło już z potoczności?

    Właśnie chyba ta potoczność wskazuje na niesłuszność. Ale to juz zadanie dla
    prof. Miodka.

    > A gdyby mi na to przyszło, linię obrony bym prowadził
    > po krawedzi zmienej interpretacji przyznania się do tego,
    > że "dopiero po powtórym przeczytaniu" ;)))

    ;-)))
    Justyna

  • 8. Data: 2005-08-13 19:26:38
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Paweł" <c...@c...pl> napisał w wiadomości

    Musiał byś więcej napisać na temat tego zobowiązania. Co do zasady, to
    najprościej było by potraktować to jako oszustwo z jego strony.

  • 9. Data: 2005-08-14 06:01:58
    Od: "Anna Kwiecińska" <l...@w...pl>

    > Użytkownik "Paweł" <c...@c...pl> napisał w wiadomości
    >
    > . Co do zasady, to
    > najprościej było by potraktować to jako oszustwo z jego strony.

    Czy w chwili składania podpisu znajdowałeś się w stanie wyłączającym
    świadome oświadczenie woli, to ocenią biegli psychiatrzy, a nie Ty.Powoła
    ich sąd albo pomawiany wspólnik, obciążając Cię kosztami. Podstawą opinii
    psychiatryczno-sądowej będzie dokumentacja leczenia szpitalnego. Wątpliwości
    tłumaczy się na korzyść oskarżonego...Jeśli to nie Oddział Intensywnej
    Terapii, słabo widzę Twoje szanse ;).
    Anna

  • 10. Data: 2005-08-14 13:29:50
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Anna Kwiecińska" <l...@w...pl> napisał w wiadomości
    > Czy w chwili składania podpisu znajdowałeś się w stanie wyłączającym
    > świadome oświadczenie woli, to ocenią biegli psychiatrzy, a nie Ty.

    Toteż właśnie nie wiem, czemu pood moim postem taka uwaga. Wszak piszę,
    ze najprościej wyjść od tego, że było to doprowadzenie do niekorzystnego
    rozporządzenia mieniem. Gdyby tego dowieść - bo trudno mi ocenić, skoro
    pytający nie pisze o co chodzi dokąłdnie - to w ogóle nie będziemy
    badać, czy on świadomie, czy nie tę decyzje podejmował.