    From: "Jan Kowalski" <n...@m...com>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Wymuszenie
    Date: Sat, 13 Aug 2005 17:05:10 +0200

    Użytkownik "Paweł" <c...@c...pl> napisał w wiadomości
    news:ddl0s9$2pa$1@opal.icpnet.pl...
    >W zeszłym roku lezac w szpitalu i majac goraczke 39,8 i bedac pod silnymi
    >antybiotykami ( posiadam zaswiadczenie ), byly wspolnik wymusił na mnie
    >podpis pod zobowiazaniem finansowym. Minąl rok od tego zdarzenia i dostaje
    >wezwanie na Policje jako podejrzany o oszustwo!!! do winy sie nie
    >przyznałem bo i takiej nie ma ale czy mogę np jego zaskarzyc o wymuszenie
    >zlozenia podpisu pod zobowiazaniem finansowym nie bedac w pełni swiadomy
    >tego co robie?

    Kodeks cywilny: Art. 82. Nieważne jest oświadczenie woli złożone przez
    osobę, która z jakichkolwiek powodów znajdowała się w stanie wyłączającym
    świadome albo swobodne powzięcie decyzji i wyrażenie woli. Dotyczy to w
    szczególności choroby psychicznej, niedorozwoju umysłowego albo innego,
    chociażby nawet przemijającego, zaburzenia czynności psychicznych.

    Kodeks karny:

    Art. 286. § 1. Kto, w celu osiągnięcia korzyści majątkowej, doprowadza inną
    osobę do niekorzystnego rozporządzenia własnym lub cudzym mieniem za pomocą
    wprowadzenia jej w błąd albo wyzyskania błędu lub niezdolności do należytego
    pojmowania przedsiębranego działania,

    Zgłoś na tą samą Policję popełnienie przestępstwa oszustwa.

    JK