  • 1. Data: 2005-08-13 14:00:22
    Temat: Działka
    Od: Mariusz Strzelecki <s...@p...onet.pl>

    Witam. Sprawa wyglada tak: moi rodzice 24lata temu kupili dom i dzialke.
    Dom przylegal do drugiego domu (ale byly to osobne budynki). Dzialka
    zostala podzielona zgodnie z linia jaka dzielila domy. W poprzednim roku
    zburzylismy stary dom. Sasiedzi zrobili remont domu i mimo naszych
    sprzeciwow (w nocy - obczajacie) wstawili sobie okno bezposrednio na
    nasza dzialke. Jeszcze jedno wstawili jeszcze jak stal stary dom. I mamy
    teraz dwa okna sasiadow skierowane na podworze. Problem jest taki, ze
    na naszej ulicy jest zabudowa szeregowa i rodzice chca sie wybudowac a
    nowym domem ponownie przykleic sie do budynku sasiadow. Pytania sa takie
    czy mogli oni sobie wstawic te okna i czy wolno posiadac takie okna. I
    co powinnismy zrobic bo z tego co wiem jezeli budynek ma jakies okna to
    trzeba sie z nowym budynkiem odsunac o przynajmniej 4m (a moze 8m). Na
    razie wyslalismy oficjalne pismo do sasiadow z uprzejma prosba o
    usuniecie okien. Nie usuneli ich. Czy mozliwe jest wymuszenie usuniecia
    tych okien i w jaki sposob to zrobic.

    --
    pozdrawiam MS.

  • 2. Data: 2005-08-13 15:07:18
    Temat: Re: Działka
    Od: "Andrzej R." <a...@n...pl>

    Typowa samowolka.
    Należy sprawę zgłosić do nadzoru budowlanego (tzw. policji budowlanej) z
    wnioskiem o wydanie nakazu przywrócenia stanu poprzedniego.
    A swoją drogą Twoi rodzice mieli pozwolenie na wyburzenie starego domu ?
    A najlepiej sprzedać w cholerę działkę, bo takich sąsiadów mieć za miedzą,
    to ... (a po nakazie przywrócenia - zamurowania okien - będzie wojna do
    7-go pokolenia).

  • 3. Data: 2005-08-15 06:38:44
    Od: Mariusz Strzelecki <s...@N...poczta.onet.pl>

    Andrzej R. wrote:
    > Typowa samowolka.
    > Nale?y spraw? zg?osiae do nadzoru budowlanego (tzw. policji budowlanej) z
    > wnioskiem o wydanie nakazu przywrócenia stanu poprzedniego.
    > A swoj? drog? Twoi rodzice mieli pozwolenie na wyburzenie starego domu ?
    Mieli
    > A najlepiej sprzedaae w choler? dzia?k?, bo takich s?siadów mieae za miedz?,
    > to ... (a po nakazie przywrócenia - zamurowania okien - b?dzie wojna do
    > 7-go pokolenia).
    Dzialka jest w centrum miasta i nie oplaca sie jej sprzedawac.