  • Data: 2004-03-19 22:07:26
    Temat: Re: Wymóg podania telefonów prywatnych w miejscu pracy
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "Marcyś" <m...@x...pl> napisał w wiadomości
    news:c3df8j$b2v$12@atlantis.news.tpi.pl...

    > Ani w wojsku, ani w policji nie muszę podawać numeru
    > swojego telefonu, jeśli nie oni mi go dali i nie oni płacą
    > abonament. Jak chcą mnie mieć na łączności, to niech
    > mi ją zapewnią.
    >
    > edii śmiało może odmówić podania numeru i czekać
    > na zwolnienie z pracy. Życzę powodzenia przed sądem
    > temu trepowi, co go zwolni i poda taką przyczynę
    > zwolnienia.

    Co do wojska się nie wypowiadam. Co do policji, to obowiązek wynika z
    jakiegoś zarządzenia KGP o alarmowaniu i że jedną z form są telefony.
    Odmowa podania, to odmowa wykonania polecenia służbowego ze skutkami z
    tego wynikającymi. Niekoniecznie zwolnienie, choć w krańcowym przypadku.

    Natomiast kwestią otwartą jest, czy poza alarmowaniem i powiadamianiem
    mogą korzystać z tych danych, bo plany alarmowania są niejawne, ich
    przeznaczenie określone, zakres osób uprawnionych do ogłoszenia oraz
    przypadki uprawniające do ogłoszenia limitowane. Nie każdy ma do nich
    dostęp, a wykazy telefonów często u dyżurnych jednostek leżą i spotkałem
    się - na szczęście z pojedynczymi i tępionymi sytuacjami - że stronom ten
    telefon podawano.