  • 1. Data: 2004-03-18 10:30:59
    Temat: Wymóg podania telefonów prywatnych w miejscu pracy
    Od: "edii" <e...@o...pl>

    Witam wszystkich serdecznie.
    Jestem cywilnym pracownikiem wojska, w obecnej chwili nastąpiła zmiana
    "wodza", który zarządził aby wszyscy pracownicy tej jednostki oraz żołnierze
    podali swoje prywatne numery telefonów ( stacjonarnych jak i komórkowych )
    do jego wiedzy. Nie bardzo Go też interesuje czy numery są zastrzeżone czy
    na innego członka rodziny. Sankcją za niewykonanie tego polecenia ma być
    zwolnienie dyscyplinarne z pracy. W związku z tym mam pytanie - czy dowódca
    może tak postąpić, oraz czy są jakieś przepisy regulujące te sprawy

    pozdrawiam

  • 2. Data: 2004-03-18 17:46:33
    Od: Tristan Alder <s...@p...onet.pl>

    W odpowiedzi na pismo z dnia czw 18. marca 2004 11:30 opublikowane na
    pl.soc.prawo podpisane edii:

> [...]
    > polecenia ma być zwolnienie dyscyplinarne z pracy. W związku z tym mam
    > pytanie - czy dowódca może tak postąpić, oraz czy są jakieś przepisy

    od kiedy masz obowiązek posiadać telefon? Zgłoś, że nie masz takowego.

    --
    Jego Zupełna Bladoszarość Tristan Alder
    (ZTJ: Przemysław Adam Śmiejek)

  • 3. Data: 2004-03-18 19:56:36
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    edii wrote:

> [...]
    > na innego członka rodziny. Sankcją za niewykonanie tego polecenia ma być

    ...broń oddamy do hut, a trepów do domów wariatów...

    A poważniej - Tristan słusznie prawi: powiedz, że nie masz telefonu i
    niech spada. A jak koniesznie chce, żebyś jakiś miał, to niech Ci kupi.
    Zawsze możesz wyłączyć albo być 'poza zasięgiem' ;)

  • 4. Data: 2004-03-18 21:30:28
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "edii" <e...@o...pl> napisał w wiadomości

    Nie wiem jak w wojsku, ale w policji to się zowie plan alarmowania, więc
    pewnie i w wojsku podobnie. I zawarte w nim dane są niejawne, więc nawet
    zastrzeżone telefony mogą tam być, bo teoretycznie jest ograniczony dostęp
    do tych danych. A przepisem regulującym jest pewnie jakieś zarządzenie.
    niestety, jak się pracuje w pewnych instytucjach, to trzeba się liczyć z
    pewnymi niedogodnościami.

  • 5. Data: 2004-03-19 00:29:04
    Od: Marcyś <m...@x...pl>

> [...]
    > do tych danych. A przepisem regulującym jest pewnie jakieś zarządzenie.
    > niestety, jak się pracuje w pewnych instytucjach, to trzeba się liczyć z

    Ani w wojsku, ani w policji nie muszę podawać numeru
    swojego telefonu, jeśli nie oni mi go dali i nie oni płacą
    abonament. Jak chcą mnie mieć na łączności, to niech
    mi ją zapewnią.

    edii śmiało może odmówić podania numeru i czekać
    na zwolnienie z pracy. Życzę powodzenia przed sądem
    temu trepowi, co go zwolni i poda taką przyczynę
    zwolnienia.

  • 6. Data: 2004-03-19 22:07:26
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Marcyś" <m...@x...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > na zwolnienie z pracy. Życzę powodzenia przed sądem
    > temu trepowi, co go zwolni i poda taką przyczynę

    Co do wojska się nie wypowiadam. Co do policji, to obowiązek wynika z
    jakiegoś zarządzenia KGP o alarmowaniu i że jedną z form są telefony.
    Odmowa podania, to odmowa wykonania polecenia służbowego ze skutkami z
    tego wynikającymi. Niekoniecznie zwolnienie, choć w krańcowym przypadku.

    Natomiast kwestią otwartą jest, czy poza alarmowaniem i powiadamianiem
    mogą korzystać z tych danych, bo plany alarmowania są niejawne, ich
    przeznaczenie określone, zakres osób uprawnionych do ogłoszenia oraz
    przypadki uprawniające do ogłoszenia limitowane. Nie każdy ma do nich
    dostęp, a wykazy telefonów często u dyżurnych jednostek leżą i spotkałem
    się - na szczęście z pojedynczymi i tępionymi sytuacjami - że stronom ten
    telefon podawano.

  • 7. Data: 2004-03-21 11:19:11
    Od: Marcyś <m...@x...pl>

> [...]
    > Odmowa podania, to odmowa wykonania polecenia służbowego ze skutkami z
    > tego wynikającymi. Niekoniecznie zwolnienie, choć w krańcowym przypadku.

    Jakiego zarządzenia?
    Jak nie ma telefonu, to jest powiadomienie
    poprzez łącznika.
    Jeśli w komendzie jest telefon (a chyba jest, skoro
    chcą kogoś wzywać telefonicznie), to jest numer 913.
    Wydawane są też książki telefoniczne.
    Powtarzam - jak państwo mi nie dało telefonu,
    to mu wara od niego. Nawet jak ustalą numer,
    to nie mam obowiązku odbierać, ani być w domu,
    gdy zechcą zadzwonić.

  • 8. Data: 2004-03-21 18:13:57
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    > Powtarzam - jak państwo mi nie dało telefonu,
    > to mu wara od niego. Nawet jak ustalą numer,
    > to nie mam obowiązku odbierać, ani być w domu,
    > gdy zechcą zadzwonić.

    Piętrzysz bezsensowne problemy. Oczywiście nie masz obowiązku odbierać
    telefonu. Oczywiście nie masz obowiązku go posiadać. Ale jak masz, to na
    polecenie przełożonego masz obowiązek go podać. Masz obowiązek, choćby dla
    tego, ze takie polecenie wydał. Po za tym oczywiście, o ile telefon masz
    nie zastrzeżony, to mogą go z łatwością ustalić, jak nawet jest na kogoś
    innego. Z TBD wywloką wszystkich domowników i 913 im udzieli informacji

  • 9. Data: 2004-03-21 22:49:50
    Od: Marcyś <m...@x...pl>

    >na polecenie przełożonego masz obowiązek go podać. Masz obowiązek, choćby
    dla
    > tego, ze takie polecenie wydał.

    Mogę nie pamiętać?

  • 10. Data: 2004-03-22 19:44:53
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    > Mogę nie pamiętać?

    Skierowanie na komisję lekarską w celu stwierdzenia, czy nie mas
    Aldsheimera?