  • 11. Data: 2005-11-20 21:47:54
    Temat: Re: Wymóg nadania poleconym ...
    Od: "PiotRek" <b...@g...pl.invalid>

    Użytkownik "Marcin Szawurski" <x...@x...pl> napisał w wiadomości
    news:4380e328$0$5414$f69f905@mamut2.aster.pl...
    > IMHO data pieczątki nie jest w żadnym razie datą pewną (nie ma niczyjego
    > podpisu) więc sąd powinien przyjąć datę wpłynięcia.

    Co??? Datownik Poczty to stempel urzędowy. Poza tym podpisy
    są (w księdze datowników, czy jak to tam się nazywa - nie
    pamiętam).

    Piotr

  • 12. Data: 2005-11-20 21:52:43
    Od: "Marcin Wasilewski" <radmar@usun_to.gorzow.mm.pl>

    Użytkownik "PiotRek" <b...@g...pl.invalid> napisał w wiadomości

    > To na poleconych (i na dowodach nadania) są bardziej czytelne
    > pieczątki? Poczta używa innego tuszu do poleconych??? ;)

    Nie, ale jest tych pieczątek więcej, więc większe prawdopodobieństwo, że
    jednak datę da się odczytać, poza tym jak odbieram potwierdzenie nadania
    poleconego, to zawsze patrzę, czy data jest czytelna. Na zwrotce z
    poleconego, też masz 2x stępelek i raz datę, wpisaną ręcznie, lub z
    datownika. Jednym słowem troszkę tego więcej, niż na jednym zwykłym liscie.

  • 13. Data: 2005-11-20 22:04:14
    Od: "PiotRek" <b...@g...pl.invalid>

    Użytkownik "Marcin Wasilewski" <radmar@usun_to.gorzow.mm.pl> napisał w wiadomości
    > Nie, ale jest tych pieczątek więcej, więc większe prawdopodobieństwo, że
    > jednak datę da się odczytać,

    Tak, tak. To fakt.

    > poza tym jak odbieram potwierdzenie nadania
    > poleconego, to zawsze patrzę, czy data jest czytelna.

    Ja przede wszystkim patrzę, czy data jest "dzisiejsza" (dwa
    razy już mi się zdarzyło, że data była inna niż powinna być -
    raz była różnica jednego dnia, a raz zamiast 11 października
    był 10 listopada (albo odwrotnie) :-)

    > Na zwrotce z
    > poleconego, też masz 2x stępelek i raz datę, wpisaną ręcznie, lub z
    > datownika. Jednym słowem troszkę tego więcej, niż na jednym zwykłym liscie.

    No nie, jeszcze tego brakowało, żeby sądy wymagały, żeby im
    wysyłać listy ze ZPO. Poza tym - na ZPO szkoda kasy, skoro
    wniesienie reklamacji (nawet nieuzasadnionej) jest bezpłatne...

    Piotr

  • 14. Data: 2005-11-20 22:46:34
    Od: Marcin Szawurski <x...@x...pl>

    PiotRek wrote:
    > Użytkownik "Marcin Szawurski" <x...@x...pl> napisał w wiadomości

    > Co??? Datownik Poczty to stempel urzędowy. Poza tym podpisy
    > są (w księdze datowników, czy jak to tam się nazywa - nie
    > pamiętam).

    Co to jest stempel urzędowy?

    Co do przedmiotu.

    Kodeks postępowania cywilnego:

    Art. 165.
    § 1. Terminy oblicza się według przepisów prawa cywilnego.
    § 2. Oddanie pisma procesowego w polskiej placówce pocztowej operatora
    publicznego jest równoznaczne z wniesieniem go do sądu.

    "oddanie w placówce" a nie wrzucenie do skrzynki.

    Kodeks postępowania karnego:

    Art. 124.
    Termin jest zachowany, jeżeli przed jego upływem pismo zostało nadane w
    polskiej placówce pocztowej operatora publicznego, w polskim urzędzie
    konsularnym lub złożone przez żołnierza w dowództwie jednostki wojskowej
    albo przez osobę pozbawioną wolności w administracji odpowiedniego
    zakładu, a przez członka załogi polskiego statku morskiego kapitanowi
    statku.

    Zaznaczam: "zostało nadane w placówce pocztowej".

    Kodeks postępowania administracyjnego (nowe brzemienie, które zacznie za
    godzinę obowiązywać, ale w tej sprawie nie ma znaczenia) :

    Art.57

    § 5. Termin uważa się za zachowany, jeżeli przed jego upływem pismo zostało:
    (...)
    2) nadane w polskiej placówce pocztowej operatora publicznego,

  • 15. Data: 2005-11-20 23:09:28
    Od: "PiotRek" <b...@g...pl.invalid>

> [...]
    > publicznego jest równoznaczne z wniesieniem go do sądu.
    >

    > "oddanie w placówce" a nie wrzucenie do skrzynki.

    List zwykły przecież też można oddać w okienku w placówce pocztowej.
    Wiele razy tak robiłem. Nie rozumiem, po co o jakiejś skrzynce
    piszesz. Ponadto - list polecony chyba można wrzucić
    do skrzynki (przynajmniej kiedyś tak było; inna sprawa, że
    nadawca nie ma w takim przypadku dowodu nadania).

    > Kodeks postępowania karnego:
    > Zaznaczam: "zostało nadane w placówce pocztowej".

    No dobrze, ale co chcesz wykazać? Napisałem już w wiadomości
    news:dlqne7$1i3$1@inews.gazeta.pl co o tym sądzę.
    A w odpowiedzi na Twój post chodziło mi tylko o brak
    podpisu, o czym wspomniałeś...

    Piotr

  • 16. Data: 2005-11-20 23:09:46
    Od: Maciej Bebenek <m...@t...waw.pl>

    Marcin Szawurski napisał(a):

    > "oddanie w placówce" a nie wrzucenie do skrzynki.

    Siur. Mącisz albo trolujesz.

    Ustawa Prawo pocztowe Art. 21.

    2. Zawarcie umowy o świadczenie usługi pocztowej następuje w
    szczególności przez:
    1) przyjęcie przez operatora przesyłki do przemieszczenia i doręczenia;
    2) wrzucenie przesyłki listowej, z wyłączeniem przesyłek rejestrowanych
    oraz podlegających ustawowemu zwolnieniu z opłat pocztowych, do
    nadawczej skrzynki pocztowej operatora;
    3) przyjęcie przekazu pocztowego.

    M.

  • 17. Data: 2005-11-21 00:11:00
    Od: Marcin Szawurski <x...@x...pl>

    Maciej Bebenek wrote:

    > Siur. Mącisz albo trolujesz.
    >
    > Ustawa Prawo pocztowe Art. 21.
    >
    > 2. Zawarcie umowy o świadczenie usługi pocztowej następuje w
    > szczególności przez:

    (tu następuje cytat zupełnie nie na temat)

    A kogo to obchodzi, kiedy następuje zawarcie usługi pocztowej. Ja
    zacytowałem konkretne artykuły, jakie wydarzenia decydują o dacie
    uznawanej przez sąd za datę doręczenia pisma do sądu - a mianowicie data
    złożenia pisma w polskiej placówce pocztowej lub na przykład u kapitana
    polskiego statku morskiego.

  • 18. Data: 2005-11-21 00:21:36
    Od: Maciej Bebenek <m...@t...waw.pl>

    Marcin Szawurski napisał(a):

> [...]
    > uznawanej przez sąd za datę doręczenia pisma do sądu - a mianowicie data
    > złożenia pisma w polskiej placówce pocztowej lub na przykład u kapitana

    Masz podstawowe trudności ze zrozumieniem słowa, w tym przypadku
    pisanego. Oddanie, nie zlozenie pisma, to właśnie zawarcie usługi
    pocztowej. Szczegóły w zacytowanej ustawie.

    M.

  • 19. Data: 2005-11-21 00:26:43
    Od: "PiotRek" <b...@g...pl.invalid>

> [...]
    > uznawanej przez sąd za datę doręczenia pisma do sądu - a mianowicie data
    > złożenia pisma w polskiej placówce pocztowej lub na przykład u kapitana

    No i sam sobie przeczysz:

    1.
    Użytkownik "Marcin Szawurski" <x...@x...pl> napisał w wiadomości
    > IMHO data pieczątki nie jest w żadnym razie datą pewną (nie ma niczyjego
    > podpisu) więc sąd powinien przyjąć datę wpłynięcia.

    2.

  • 20. Data: 2005-11-21 00:32:48
    Od: Marcin Szawurski <x...@x...pl>

    Maciej Bebenek wrote:

    > Masz podstawowe trudności ze zrozumieniem słowa, w tym przypadku
    > pisanego. Oddanie, nie zlozenie pisma, to właśnie zawarcie usługi
    > pocztowej. Szczegóły w zacytowanej ustawie.

    Ale chyba pomyliłeś wątki. Nie dyskutujemy tutaj o tym, kiedy doszło do
    zawarcia usługi pocztowej, ja się z tobą jestem w stanie zgodzić, ze w
    momencie wrzucania listu do skrzynki. Ja pytam, jaką sąd ma przyjąć datę
    za datę wpłynięcia pisma do sądu - wrzucenie pisma do skrzynki nie jest
    "złożeniem" ani "oddaniem" jej w polskiej placówce pocztowej, mimo że
    jest jednym ze sposobów zawarcia umowy o świadczenie usługi pocztowej.