  • 11. Data: 2005-04-12 17:25:56
    Temat: Re: Wymigam sie od fotoradaru strazy miejskiej ?
    Od: "Sate" <s...@o...pl>

    > Witam
    > Dostalem wlasnie wezwanie jako swiadek przez Straz Miejska (ich fotoradar)
    > aby wskazac kto kierowal samochodem. Oczywiscie to bylem ja :( Z 20 km/h
    > wiecej.
    > 1) ile za to grozi kasy i pkt ?
    > 2) czy uda mi sie jakos od tego wymigac zupelnie (sciemniac, ze to nie ja
    > jechalem nie chce) ?
    > 3) dostalem wezwanie 4 dni przed terminem stawienia sie - czy to nie za
    > krotki czas ?
    >
    > Fantom
    > fut : samochody

    Na twoim miejscu grzecznie bym pojechał pooglądać fotkę. Jeśli wyraźna to
    200zl nie twoje. I jeszcze dolicza chyba 4 pkt. Jak nieczytelna, można
    powalczyć. Przegoogluj archiwum. W moim wątku jest kilka ciekawych pomysłów.
    Ja nie zapłaciłem i wygląda na to ze straż miejska dala sobie spokój.

    Pamiętaj tylko ze jeśli jesteś właścicielem tego autka to nawet jak Ci nie
    udowodnia kierowania masz problem z art. 78 kodeksu drogowego. Za tym
    parawanem te darmozjady zwykle próbują ukryć swoją niekompetencje.

    Pozdrawiam

    Sate

  • 12. Data: 2005-04-12 18:05:03
    Od: "Leszek" <l...@p...fm>

    Użytkownik "Sate" <s...@o...pl> napisał w wiadomości

    > Pamiętaj tylko ze jeśli jesteś właścicielem tego autka to nawet jak Ci nie
    > udowodnia kierowania masz problem z art. 78 kodeksu drogowego. Za tym
    > parawanem te darmozjady zwykle próbują ukryć swoją niekompetencje.

    Jaki parawan i czyja niekompetencja?
    Przepis jest jasny jak słońce.

    Pzdr
    Leszek

  • 13. Data: 2005-04-12 19:15:46
    Od: "Sate" <s...@o...pl>

    > Jaki parawan i czyja niekompetencja?
    > Przepis jest jasny jak słońce.
    >
    > Pzdr
    > Leszek

    Sześcioletnie dziecko potrafi często zrobić lepsze zdjęcie jednorazowym
    aparatem z promocji za 9,90 niż funkcjonariusz straży miejskiej sprzętem za
    kilkadzisiat tysięcy. Wiec jak to inaczej nazwać?
    A przepis rzeczywiście jest jasny. Pozwala kogoś ukarać i ściągnąć kase nawet
    jeśli straż miejska nie potrafi nikomu udowodnić winy. Hmm, no często po
    prostu nie musi.

    Pozdr.
    Sate

  • 14. Data: 2005-04-13 19:13:51
    Od: Tobi <t...@p...onet.pl>

    Fantom napisał(a):
> [...]
    > jechalem nie chce) ?
    > 3) dostalem wezwanie 4 dni przed terminem stawienia sie - czy to nie za

    Było już nie raz, ale może trochę poteoretyzujmy :)
    Obowiązkiem posiadacza pojazdu jest wskazanie, komu powierzył pojazd.
    Kodeks Drogowy: "4. Właściciel lub posiadacz pojazdu jest obowiązany
    wskazać na żądanie uprawnionego organu, komu powierzył pojazd do
    kierowania lub używania w oznaczonym czasie, chyba że pojazd został
    użyty wbrew jego woli i wiedzy przez nieznaną osobę, czemu nie mógł
    zapobiec."
    Pytanie: czy ma wskazać, czy udowodnić? Czy może wskazać kogokolwiek? Co
    jeśli ta osoba zaprzecza, mimo że kierowała? Albo mówi, że nie pamięta?
    Inna sprawa - co jeśli właściciel pojazdu _naprawdę_ nie pamięta bo
    minął już długi czas. Mam na myśli sytuację, kiedy rzeczywiście czasem
    pożycza samochód i rzeczywiście może nie pamiętać komu pożyczał.

    Tobi