  • 1. Data: 2004-02-11 22:47:35
    Temat: Wymiar urlopu
    Od: " Dex" <g...@g...pl>

    Moze ta grupie ktos mi pomoze. otoz mam takie pytanko a raczej wytlumaczenie
    mi o co w tym wsyztskim chodzi.
    interesuje mi wymiar urlopowy, otoz (opisze swoja sytuacje) w firmie XXX (
    moja pierwsza praca, po LO)jestem zatrudniony od poczatku lutego 2003, w
    sierpniu a wiec po 6 miesiacach pracy wykorzystalem 9 dni urlopu, z czego
    wynika ze nastepne 9 przysluguje mi w lutym 2004 - tego jeszcze nie
    wykorzystalem
    moje pytanie wiaze sie z tym ILE DNI URLOPU przysluguje mi na rok 2004.
    wg. firmy w ktorej pracuje jest to 11 dni na caly rok 2004 lacznie z urlopem
    za okres (sierpien 2003 - luty 2004)
    za wszelkie info bede bardzo wdzieczy.
    pozdrawiam Piotrek

  • 2. Data: 2004-02-12 07:39:53
    Temat: Re: Wymiar urlopu
    Od: bronek <b...@g...pl>

    Dex wrote:

> [...]
    > wg. firmy w ktorej pracuje jest to 11 dni na caly rok 2004 lacznie z urlopem

    Firma dobrze wyliczyła.
    Nowy, pełny urlop dostaniesz dopiero 1 stycznia 2005

    Bronek

  • 3. Data: 2004-02-12 10:29:01
    Od: "Robcio" <r...@i...pl>

    wg mnie powinno byc ich nawet 10
    wg starego kodeksu za pierwsze pol roku przyslugiwalo Ci polowe normalnego
    urlopu ktory wynosil wtedy 18 dni.. teraz jest 20
    nowelizacja (art 8 chyba) mowi ze wg starego kodeksu jest Ci przypisywany
    urlop za drugie pol roku w ilosci polowy normalnego, ale nie mowi ze
    normalny jest wg starego kodeksu, wg mnie wiec za drugie pol roku pracy
    przysluguje Ci 10 dni.. no chyna ze cos zle rozumiem

    Calosc jest beznadziejna, moja kobieta ma ten sam problem, gdybys teraz
    zaczynal prace, mialbyc 2x wiecej urlopu, nie dosc ze w starym kodeksue
    osoby zaczynajace prace byly bardzo krzywdzone to jeszce osobom ktore maja
    pierwse urlopy na granicy zmiany kodeksow tez nie zapomnieli dopieprzyc
    (swoja droga nie wiem dlaczego, chyba zeby pracodawcy sie nie burzyli, bo
    ogolnie bardziej to sprawe komplikuje)..
    Tak czy inaczej masz cholernego pecha.. (mnie to posrednio boli, bo przez to
    nie moge z moja kobieta nigdzue wyjechac)
    Polska i jej prawo sa chore, nie bede juz komentowal tego co sie dzialo i
    dzije ( glownie ostatnie kilka lat )

  • 4. Data: 2004-02-12 10:48:39
    Od: "MK" <k...@o...pl>

    Mój mąż też ma taką samą sytuację, rozpoczął pracę w 1 czerwca 2003 roku i
    wykoorzystał połowę urlopu w grudniu, czyli 9 dni, ale teraz po styczniu ,
    po zmiane przepisów myślałam że bedzie miał naliczany urlop co miesiac, a
    tymczasem pani kadrowa powiedziała, że urlop mu się należy w 2004 roku tylko
    w wymiarze 10 dni i to może to wykorzystać dopiero po 1 czerwca 2004.

    Nierozumiem tego.

    Ja mam zaczać od marca pracę i już po miesiącu bedę miala 1/12 z 20 dni
    urlopu, a on musi czekać ??

    O co w tym wszystkich chodzi ??????

    MK

  • 5. Data: 2004-02-12 11:59:06
    Od: "Robcio" <r...@i...pl>

    Użytkownik "MK" <k...@o...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    tylko
    > w wymiarze 10 dni i to może to wykorzystać dopiero po 1 czerwca 2004.

    dobrze pani policzyla .. tak jak bylo w kodeksie .. pierwszy urlop po pol
    rok jako polowa "rocznego:" i drugi po kolejnym pol roku znowu "polowa
    rocznego" .. czyli po 1 czerwaca 2004 .. tyle ze ktos juz tu na grupie
    wyjasnial, ze z powodu zmiany "najnizszego rocznego z 18 na 20 dni" ta druga
    polowa to roczny urlop - pierwsza polowa i niby powinno byc 11 .. sam nie
    wiem jak to jest

    > Nierozumiem tego.

    bo ciezko zrozumiec taki brak logiki .. wcale sie nie dziwie
    i tak ma szczescie ze nei zaczynal pracy w polowie stycznia 2003

    > Ja mam zaczać od marca pracę i już po miesiącu bedę miala 1/12 z 20 dni
    > urlopu, a on musi czekać ??

    zgadza sie... takie zycie, takie prawo ... ja przez to musze czekac na urlop
    swojej kobity by gdziekolwiek jechac
    jak na moje troche to niezgodne z konstytuacja bo ludzie powinni miec rowne
    prawa do urlopu, ale u nas nikt sie z nikim nie liczy

  • 6. Data: 2004-02-12 12:27:02
    Od: bronek <b...@g...pl>

    Robcio wrote:

> [...]
    > polowa to roczny urlop - pierwsza polowa i niby powinno byc 11 .. sam nie
    Ma być 11.
    KP mówi
    "Z upływem roku pracy pracownikowi przysługuje prawo do pozostałej
    części urlopu przysługującego mu po przepracowaniu roku."
    po roku więc przysługuje prawo do pozostałej części, nie zaś do "drugiej
    połówki". Z tego właśnie rozróżnienia wynika, że ma być 11 dni.

    Bronek

  • 7. Data: 2004-02-16 10:36:18
    Od: "sMOCZYCA" <s...@g...pl>

    prowadzę kadry - potwierdzam!