  • 1. Data: 2004-02-11 21:13:57
    Temat: 2 lata przed emerytura...
    Od: "stuff" <q...@p...fm>

    Witam
    chcialem zapytac jakich pracownikow obejmuje a jakich nie ustawa o okresie
    ochronnym 2 lat przed emerytura, oczywiscie przy umowie na stale, bo nie do
    konca orientuje sie w tym przepisie, generalnie chodzi mi o to czy istnieje
    jakas mozliwosc wypowiedzenia umowy (na stale) w tym okresie, jesli tak to
    jakiemu pracownikowi ?
    z gory dziekuje ;)

    Pozdrawiam
    stu

  • 2. Data: 2004-02-13 11:26:29
    Temat: Re: 2 lata przed emerytura...
    Od: "remeeq" <r...@o...pl>

    Z tego co mi wiadomo, pracwonik może zostać zwolniony za wypowiedzeniem
    zgodnie z KP niezależnie od tego, ile zostało mu do emerytury.
    Innych przepisów nie znam,co by miały chronić "prawie" emerytów, ale może
    jestem w błędzie??

  • 3. Data: 2004-02-13 23:33:56
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Fri, 13 Feb 2004, remeeq wrote:

    >+ Z tego co mi wiadomo, pracwonik może zostać zwolniony za wypowiedzeniem
    >+ zgodnie z KP niezależnie od tego, ile zostało mu do emerytury.

    A do przeczytania których artukułów KP się ograniczyłeś ? ;)

    >+ Innych przepisów nie znam,co by miały chronić "prawie" emerytów, ale może
    >+ jestem w błędzie??

    Kodeks Pracy:
    +++
    Art. 39. Pracodawca nie może wypowiedzieć umowy o pracę pracownikowi,
    któremu brakuje nie więcej niż 2 lata do osiągnięcia wieku emerytalnego,
    jeżeli okres zatrudnienia umożliwia mu uzyskanie prawa do emerytury z
    osiągnięciem tego wieku.
    ---

    A wKF: mógłbyś odpowiadać POD cytatem ? Znacznie łatwiej
    komentować...

    pozdrowienia, Gotfryd