  • 1. Data: 2003-10-03 08:31:15
    Temat: Wymeldowanie glownego najemcy z mieszkania komunalnego (dlugie)
    Od: "Olo" <o...@p...fm>

    Witam Wszystkich.
    Prosze o pomoc/rade w nastepujacej sprawie:
    Stan obecny: mieszkanie komunalne, zarzadzane przez MZBM, w ktorym
    zameldowane sa 3 osoby: ja (syn gl. najemcy), moja zona, moj ojciec (glowny
    najemca). Glowny najemca od 2 lat nie przebywa w w/w lokalu i mieszka osobno
    w innym miejscu bez meldunku.
    W czerwcu 2001 moj ojciec, wowczas jedyny lokator dostal nakaz eksmisji na
    podstawie wyroku sadowego zaocznego (zadluzenie wobec MZBM), ja splacilem
    wszystkie dlugi wzamian zostala podpisana z ojcem (nadal glownym najemca)
    nowa umowa najmu na czas okreslony do 07.2004. Nastepnie ja zostalem tam
    zameldowany (najpierw na czas okreslony - wymogi MZBM a od 4.2003 na pobyt
    staly). W w/w lokalu zastala zameldowana moja zona 12.2002 i zamieszkalismy
    tam oboje.
    W zwiazku z nieobecnoscia glownego najemcy i pewnymi klopotmi na nim
    ciazacymi postanowilem wystapic do wydzialu spraw obywatelskich o
    wymeldowanie mojego ojca. Czynsz za lokal regularnie reguluje ja. Media w
    lokalu (gaz,prad) zostaly na nowo podlaczone po moim zameldowaniu i
    zarejestrowane na mnie (umowy spisane sa ze mna osobiscie mimo ze nie jestem
    glownym najemca - rowniez w zamian za splate zadluzenia wobec "energetyki").
    Pytanie: Co sie stanie z umowami najmu jezeli wystosuje takie pismo do
    wydzialu do spraw obywatelskich i po wszystkich wywiadach srodowiskowych moj
    ojciec zostanie wymeldowany ? Prawnik pracujacy w MZBM, pod ktory podlega
    lokal powiedzial, ze w swietle obenego prawa lokal przejme ja - czyli ze mna
    zostanie podpisana nowa umowa najmu. Czy to jest prawda ? I czy moge bez
    obaw o to, ze strace lokal wystapic z tym wnioskiem ?

    Dziekuje za wszelkie wskazowki i rady.
    Pozdrawiam.
    Piotr Olewicz.

  • 2. Data: 2003-10-03 18:53:44
    Od: "ben" <b...@o...pl>

> [...]
    > zostanie podpisana nowa umowa najmu. Czy to jest prawda ? I czy moge bez
    > obaw o to, ze strace lokal wystapic z tym wnioskiem ?

    Moim zdaniem ten prawnik nie ma racji. Samo wymeldowanie nie pozbawi najemcy
    tytułu prawnego do lokalu...
    Ben

  • 3. Data: 2003-10-04 22:23:20
    Od: "kobra" <k...@i...net.pl>

> [...]
    > Pytanie: Co sie stanie z umowami najmu jezeli wystosuje takie pismo do
    >wydzialu do spraw obywatelskich i po wszystkich wywiadach srodowiskowych

    Najlepiej byłoby znalezc uchwałę radnych w sprawie zasad wynajmowania lokali
    wchodzących w skład mieszkaniowego zasobu Gminy. Kodeks Cywilny mówi tylko
    że w stosunek najmu dzieci(oprócz małżonka itd. ) najemcy mogą wejść po
    jego śmierci. Natomiast w Ustawie o ochr praw lokatorów jest o tym, że Gmina
    może wypowiedzieć najem jeżeli najemca ma tytuł prawny do lokalu w tej samej
    lub pobliskiej miejscowości i lokal ten odpowiada warunkom lokalu zamiennego
    (podobny do dotychczasowego). Wynika z tego, że zameldowanie nie jest
    wyzncznikiem prawa do najmu

    Jurek D.

  • 4. Data: 2003-10-06 07:00:38
    Od: "Olo" <o...@p...fm>

> [...]
    zamiennego
    > (podobny do dotychczasowego). Wynika z tego, że zameldowanie nie jest

    Dzieki za odpowiedz. "Gmina może wypowiedzieć najem jeżeli najemca ma tytuł
    prawny do lokalu w tej samej lub pobliskiej miejscowości" - ale kiedy glowny
    najemca tam nie przebywa i ja nie wiem gdzie on przebywa (nie musze
    wiedziec...), a juz na pewno nie ma tytulu prawnego do innego lokalu ? - to
    co wtedy ?
    Pozdrawiam. Olo.