eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawoWymeldowanie glownego najemcy z mieszkania komunalnego (dlugie) › Wymeldowanie glownego najemcy z mieszkania komunalnego (dlugie)
    From: "Olo" <o...@p...fm>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Wymeldowanie glownego najemcy z mieszkania komunalnego (dlugie)
    Date: Fri, 3 Oct 2003 10:31:15 +0200

    Witam Wszystkich.
    Prosze o pomoc/rade w nastepujacej sprawie:
    Stan obecny: mieszkanie komunalne, zarzadzane przez MZBM, w ktorym
    zameldowane sa 3 osoby: ja (syn gl. najemcy), moja zona, moj ojciec (glowny
    najemca). Glowny najemca od 2 lat nie przebywa w w/w lokalu i mieszka osobno
    w innym miejscu bez meldunku.
    W czerwcu 2001 moj ojciec, wowczas jedyny lokator dostal nakaz eksmisji na
    podstawie wyroku sadowego zaocznego (zadluzenie wobec MZBM), ja splacilem
    wszystkie dlugi wzamian zostala podpisana z ojcem (nadal glownym najemca)
    nowa umowa najmu na czas okreslony do 07.2004. Nastepnie ja zostalem tam
    zameldowany (najpierw na czas okreslony - wymogi MZBM a od 4.2003 na pobyt
    staly). W w/w lokalu zastala zameldowana moja zona 12.2002 i zamieszkalismy
    tam oboje.
    W zwiazku z nieobecnoscia glownego najemcy i pewnymi klopotmi na nim
    ciazacymi postanowilem wystapic do wydzialu spraw obywatelskich o
    wymeldowanie mojego ojca. Czynsz za lokal regularnie reguluje ja. Media w
    lokalu (gaz,prad) zostaly na nowo podlaczone po moim zameldowaniu i
    zarejestrowane na mnie (umowy spisane sa ze mna osobiscie mimo ze nie jestem
    glownym najemca - rowniez w zamian za splate zadluzenia wobec "energetyki").
    Pytanie: Co sie stanie z umowami najmu jezeli wystosuje takie pismo do
    wydzialu do spraw obywatelskich i po wszystkich wywiadach srodowiskowych moj
    ojciec zostanie wymeldowany ? Prawnik pracujacy w MZBM, pod ktory podlega
    lokal powiedzial, ze w swietle obenego prawa lokal przejme ja - czyli ze mna
    zostanie podpisana nowa umowa najmu. Czy to jest prawda ? I czy moge bez
    obaw o to, ze strace lokal wystapic z tym wnioskiem ?

    Dziekuje za wszelkie wskazowki i rady.
    Pozdrawiam.
    Piotr Olewicz.