  • 1. Data: 2003-10-03 09:04:09
    Temat: Re: Pomysl poddany pod dyskusje
    Od: "automoto" <a...@g...pl>

    > Witam!
    > Od pewnego czasu jestem biernym grupowiczem pl.soc.prawo i wpadlem na
    pomysl
    > (mam nadzieje ze ciekawy) by zrobic forum dyskusyjne na ktorym ludzie z
    > pl.soc.prawo i kilku innych grup mogliby sie wypowiadac... Takie
    rozwiazanie
    > ma jedna wielka zalete - mozna zbudowac bardzo skuteczna wyszukiwarke.
    > Co myslicie na ten temat?
    > Czy jest sens budowy takiego forum?
    > PS Sprawa domeny i serwera to nie problem !!
    > Pozdrawiam i czekam na odpowiedzi

    :)
    no ale wlasnie po to jest use net - czyli grupy dyskusyjne takie jak ta
    wlasnie
    po co robic to jeszcze raz
    ?

    pozdro

  • 3. Data: 2003-10-03 09:28:51
    Od: Dan <d...@p...pl>

    > :)
    > no ale wlasnie po to jest use net - czyli grupy dyskusyjne takie jak ta
    > wlasnie
    > po co robic to jeszcze raz
    > ?

    no wlasnie po co?? - osobiscie bardziej brakuje mi "centralizacji" i
    skutecznego wyszukiwania informacji od razu na grupach dyskusyjnych i
    forum.
    groups.google.pl nie zawsze spelnia dobrze swoja role :(

    pozdrawiam
    dan

  • 4. Data: 2003-10-03 09:35:20
    Od: "Profil1" <p...@n...pl>

    > no ale wlasnie po to jest use net - czyli grupy dyskusyjne takie jak ta
    > wlasnie
    > po co robic to jeszcze raz
    > ?

    Kilka problemow zwiazanych z usnetem:
    1) Watki usnetowe bardzo szybko uciekaja! - tzn watek z przed 3 dni moze byc
    trudny do znalezienia przez co uzytkownicy powielaja pytania...
    2) Systemy indexowania watkow usnetowych nie sa doskonale przez co
    wyszukiwarki do nich pisane czesto zawodza
    3) W usnecie nie mozna zweryfikowac wiarygodnosci piszacego - kazdy moze sie
    podszyc pod kazdego

    Zalety forum:
    1) Latwa do napisania skuteczna wyszukiwarka
    2) Na forum mozna wprowadzic konta z autoryzacja - w takim przypadku nie ma
    mowy o podszywaniu sie pod kogos innego

    poza tym to tylko propozycja...
    nie wiem czy cos takiego istnieje i jesli tak to na jaka skale!
    :(

    Dziekuje za odpowiedz i czekam na kolejne

  • 5. Data: 2003-10-03 09:37:14
    Od: "Profil1" <p...@n...pl>

    > no wlasnie po co?? - osobiscie bardziej brakuje mi "centralizacji" i
    > skutecznego wyszukiwania informacji od razu na grupach dyskusyjnych i
    > forum.

    O to jest ciekawy pomysl!
    Moglbys rozwinac temat!
    Co mialo by byc przeszukiwane i indexowane?

  • 6. Data: 2003-10-03 11:03:41
    Od: "Jurek Minus" <n...@d...pl>

    Profil1 <p...@n...pl> typed:

    > Od pewnego czasu jestem biernym grupowiczem pl.soc.prawo i wpadlem na
    > pomysl (mam nadzieje ze ciekawy) by zrobic forum dyskusyjne

    a ktos Ci zabrania robienia formu, a rob, najwyzej jak nikt nie bedzie pisal
    to je zlikwidujesz

    ZZ

  • 7. Data: 2003-10-03 11:31:46
    Od: "Profil1" <p...@n...pl>

    > a ktos Ci zabrania robienia formu, a rob, najwyzej jak nikt nie bedzie
    pisal
    > to je zlikwidujesz

    no wlasnie chcialbym uniknac sytuacji ze podejme trud pisania forum po czym
    nie spelni ono w zaden sposob swojego zadania...
    Dlatego zanim zaczne sie tym zajmowac (sporo kodu juz mam napisane bo kiedys
    juz mialem takie zlecenie) chcialbym sie zorintowac czy takie przeciewziecie
    ma sens...

  • 8. Data: 2003-10-03 12:27:59
    Od: "Jurek Minus" <n...@d...pl>

    Profil1 <p...@n...pl> typed:

    > Dlatego zanim zaczne sie tym zajmowac (sporo kodu juz mam napisane bo
    > kiedys juz mialem takie zlecenie) chcialbym sie zorintowac czy takie
    > przeciewziecie ma sens...

    imo nie ma, komu sie bedzie chcialo pisac na kolejnym forum, bedzie z 10
    postow z 3 odpowiedziami, ktore przeczyta 48 osob

    ze wyszukiwarka? eee, ja uzywam groups.google i nie narzekam

    ZZ

  • 9. Data: 2003-10-04 11:23:45
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    > Kilka problemow zwiazanych z usnetem:
    > 1) Watki usnetowe bardzo szybko uciekaja! - tzn watek z przed 3 dni moze
    byc
    > trudny do znalezienia przez co uzytkownicy powielaja pytania...

    W google znajdziesz te do tyłu.

    > 2) Systemy indexowania watkow usnetowych nie sa doskonale przez co
    > wyszukiwarki do nich pisane czesto zawodza

    A czy potrafisz to lepiej rozwiązać. Jeśli niektórzy z nas mają źle
    ustawione przeglądarki albo nie potrafią ich obsłużyć, to żadne mechanizmy
    tu nie pomogą.

    > 3) W usnecie nie mozna zweryfikowac wiarygodnosci piszacego - kazdy moze
    sie
    > podszyc pod kazdego

    No i co z tego, skoro i tak z reguły nie wiesz kto jest kto?

    > Zalety forum:
    > 1) Latwa do napisania skuteczna wyszukiwarka

    Boję się , że nie taka łatwa. Problem jest w tym, że niektóre wątki wiążą
    się z wieloma gałęziami prawa i nie da się ich jednoznacznie
    zaszufladkować. Po drugie spora część użytkowników nie umie lub też nie
    chce korzystać z tak prostego narzędzia, jak Google i to oni są głównie
    twórcami powielających się pytań. W tym wypadku najlepsza wyszukiwarka nic
    tu nie da, bo i tak nie będą z niej korzystać. Po trzecie czasem trudno
    znaleźć odpowiedź, bo nie wie się dokładnie, jak się o nią zapytać. I
    tutaj już nawet najlepsze mechanizmy nic nie pomogą.

    > 2) Na forum mozna wprowadzic konta z autoryzacja - w takim przypadku nie
    ma
    > mowy o podszywaniu sie pod kogos innego

    A do weryfikacji będzie przyjmował dyplomy? Zresztą to bez sensu. Znam
    cały szereg osób nie posiadających wykształcenia prawniczego orientujących
    się doskonale w jakiejś tam jego dziedzinie, którą się zajmują, oraz cały
    szereg absolwentów prawa "nie czytających bluesa" i nie potrafiących w
    praktyce wykorzystać swojej wiedzy. Siła grupy dyskusyjnej właśnie w tym
    leży, że ścierają się w dyskusji różne poglądy. Choćby najgłupszy czasem
    może mieć rację, a Ci "nieomylni" często nie mają racji.

    > poza tym to tylko propozycja...
    > nie wiem czy cos takiego istnieje i jesli tak to na jaka skale!

    Jest kilka portali adresowanych do "wybrańców". W moim przypadku problem
    polega na tym, że łącząc się z siecią przez modem grupa dyskusyjna jest
    stosunkowo najtańszym rozwiązaniem.

  • 10. Data: 2003-10-04 20:21:28
    Od: Goomich <g...@u...to.wp.pl>

    "Profil1" <p...@n...pl> naskrobał/a w

    > 3) W usnecie nie mozna zweryfikowac wiarygodnosci piszacego

    Można w bardzo prosty sposób.
    Krzysztof "Goomich" Ferenc
    g...@u...to.wp.pl UIN: 6750153
    Jak nie dozyje stu lat, to sie chyba zabije!