  • 1. Data: 2009-11-16 13:20:02
    Temat: Czy nagranie z kamery byloby dowodem ?
    Od: "Fantom" <s...@p...onet.pl.skasujto>

    Witam
    Mam takie "milicyjne" pytanie :
    jakbym zamontowal u siebie w aucie kamere video, i nagrywalyby sie przy
    okazji jazdy rozne wykroczenia innych kierowcow, to czy moglbym potem wziac
    takie nagranie i zaniesc na policje jako dzialanie obywatelskie (i policja
    rozpoczela by sprawy w tym temacie) ?

    Fantom

  • 2. Data: 2009-11-16 13:21:46
    Temat: Re: Czy nagranie z kamery byloby dowodem ?
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    Fantom pisze:
> [...]
    > wziac takie nagranie i zaniesc na policje jako dzialanie obywatelskie (i
    > policja rozpoczela by sprawy w tym temacie) ?

    Tak.

    Poczytaj o "szeryfie z Łodzi".

    --
    Liwiusz

  • 3. Data: 2009-11-16 13:26:59
    Od: "Fantom" <s...@p...onet.pl.skasujto>

    > Tak.
    >
    > Poczytaj o "szeryfie z Łodzi".

    No fakt. Znalazlem.
    Ale jak zobaczylem np tytul i podejscie policjantow do sprawy ("Nienawidzą
    go łódzcy kierowcy, nie cierpią policjanci, sędziowie i urzędnicy.") to
    wymieklem - chyba nie warto. Bo ja rozumiem, ze nienawidza kierowcy takiego
    tematu. Ale aby policjanic mieli takie podejscie ? I to "na glos" ?
    Pomijam temat urzednikow i sedziow bo tu chyba faktycznie sie mocno czepia
    "niegroznych" wykroczen.

    Fantom

  • 4. Data: 2009-11-16 13:34:07
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    Fantom pisze:

> [...]
    > podejscie ? I to "na glos" ?
    > Pomijam temat urzednikow i sedziow bo tu chyba faktycznie sie mocno

    Są dwie drogi stosowania prawa - zakazuje się tego, co naprawdę
    stanowi zagrożenie. A w błahych sprawach państwo nie wnika w to, co
    robią obywatele. Chcą brać narkotyki? Ich sprawa. Chcą przechodzić na
    czerwonym świetle, niech przechodzą, byle by nie stwarzali zagrożenia.

    Po drugiej stronie można znaleźć chęć regulowania wszystkiego. Chcesz
    przejść na drugą stronę - czekaj, aż ci pozwolą. Chcesz coś przekazać
    bliźnim na piśmie - czekaj, aż sąd się na to zgodzi. Chcesz pomagać
    innym, poprzez dostarczanie im potrzebnych dóbr, albo chcesz zacząć
    szukać chętnych dzieci na korepetycje? Zarejestruj działalność i płać co
    miesiąc 900zł, choćbyś miał przymierać głodem. Prowadzi to do tego, że
    większości praw nie sposób przestrzegać. I na tej podstawie ustala się
    pewien stan równowagi - praw jest za dużo, ale w większości nie są
    egzekwowane, dlatego system jako tako funkcjonuje. I dopiero jak
    znajdzie się taki szeryf z Łodzi to widać, jak bardzo system jest
    absurdalny.

    Wyobrażasz sobie na przykład, jaka byłaby zapaść w gospodarce, gdyby
    nagle "zlikwidować" szarą strefę?

    --
    Liwiusz

  • 5. Data: 2009-11-16 13:38:41
    Od: BK <b...@g...com>

    On Nov 16, 2:26 pm, "Fantom" <s...@p...onet.pl.skasujto> wrote:
> [...]
    > tematu. Ale aby policjanic mieli takie podejscie ? I to "na glos" ?
    > Pomijam temat urzednikow i sedziow bo tu chyba faktycznie sie mocno czepia

    No tak ale wiesz pomoc szeryfa [o ile co do zasady zgadzam sie z jego
    pomyslem] to dla Policji taka niedzwiedzia przysluga. Bo co z tego, ze
    im rosnie liczba udokumentowanych zgloszen wykroczen?

    W normalnej sytuacji X zgloszen/wyrkyc obslugiwane jest przez Y
    policjantow.

    W sytuacji duzej aktywnosci szeryfa masz 2X zgloszen/wykryc, a obsluga
    zajmuje sie dalej Y policjantow.

    To, ze ten Pan sobie cos zglosi powoduje, ze ktos majac te same zasoby
    [ludzi i czasu] ma znacznie, znacznie wiecej roboty. Dodatkowo nie ma
    sie co oszukiwac ale wykroczenia priorytetem dla policji nie sa.

    Oczywiscie w tych rozwazaniach pomijam kwestie lenistwa,
    niekompetencji policjantow czy zlego rozlozenia etatow i zadan w
    komendach.

    Jednak jak sobie pomysle o takim post. Kowalskim, ktory mial do tej
    pory roboty na np. 7 godzin w ciagu dnia, a teraz ma na 10 to troche
    go rozumiem.

    Inna sprawa, ze z buractwem parkingowym trzeba walczyc na kazdym
    froncie ;) Tylko obok aktywnosci takich dzialaczy jak ten pan powinny
    sie pojawiac nowe parkingi i skuteczny/wydajny system scigania
    wykroczen.

  • 6. Data: 2009-11-16 14:06:23
    Od: "Fantom" <s...@p...onet.pl.skasujto>

> [...]

    >[ludzi i czasu] ma znacznie, znacznie wiecej roboty. Dodatkowo nie ma
    >sie co oszukiwac ale wykroczenia priorytetem dla policji nie sa.

    No bez przesady. Gosciu zglasza praktycznie same sprawy drogowe. A czym
    zajmuje sie drogowka ? Przestepstwa tam to male procenty. Wiec i tak sie
    zajmuja wykroczeniami. A maja zawsze mnie roboty o tyle, ze z biura nie
    musza wychodzic (ani wypalac benzyne autem) aby "lapac" kierowcow - bo robi
    to za nich ktos inny. Papierologia oczywiscie zostaje x ilosc zgloszen.

    Fantom

  • 7. Data: 2009-11-16 14:23:40
    Od: RadoslawF <r...@w...pl>

    Dnia 2009-11-16 15:06, Użytkownik Fantom napisał:

> [...]
    > musza wychodzic (ani wypalac benzyne autem) aby "lapac" kierowcow - bo
    > robi to za nich ktos inny. Papierologia oczywiscie zostaje x ilosc

    Czyli przyznajesz że drogówka mniej czasu poświęci na patrolowanie
    dróg, kontrolę kierowców i np. nie złapie pijaka za kółkiem bo
    będzie zajęta papierkowa robotą związaną ze złym parkowaniem
    i narzuconą policji przez nawiedzonego idiotę.

    Pozdrawiam

  • 8. Data: 2009-11-16 14:24:49
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    RadoslawF pisze:

> [...]
    > będzie zajęta papierkowa robotą związaną ze złym parkowaniem
    > i narzuconą policji przez nawiedzonego idiotę.

    Przez ustawodawcę, przez ustawodawcę.

    --
    Liwiusz

  • 9. Data: 2009-11-16 14:36:16