  • 1. Data: 2011-11-03 15:55:55
    Temat: Wykryte przeoczenie US. Czy to przejdzie?
    Od: "Elwira" <e...@g...SKASUJ-TO.pl>

    Witam. Ja z dość nietypową sprawą (nawet jak na tę grupę). W niewielkiej
    rodzinnej firmie (zwykła działalność gospodarcza, nie spółka) podczas
    kontroli urząd skarbowy "wykrył" odprowadzenie podatku CIT i VAT w zbyt małej
    wysokości. Wraz z odsetkami kazał zapłacić 32000 złotych. Właściciel
    zaprotestował pisemnie, gdyż jego zdaniem rzetelnie płacił podatki, ale
    oczywiście niczego nie wskórał a zapłacić było trzeba. Na szczęście firma
    posiadała takie oszczędności, więc po decyzji US wpłaciła żądaną kwotę i
    działała nadal. Jednak po niecałym miesiącu okazało się (wykrył to księgowy z
    zewnątrz), że US popełnił ewidentny błąd... Otóż jakimś cudem cztery faktury
    kosztowe na 40000 zł każda, zaliczył jako przychodowe i stąd powstała owa
    niezgodność. Po prostu kontroler pomylił się (zaskakujące, że przy tak
    prostej sprawie) i źle zaklasyfikował te faktury. Sprawa jest więc oczywista
    i wystarczyłoby teraz odpowiednie pismo do US z przedstawieniem tego faktu,
    żeby odzyskać pieniądze.

    Ale.... i tu zaczyna sie sprawa. Zastanawiamy się, czy nie przeczekać roku i
    wówczas niby przypadkiem "wykryć" ów szkolny błąd US i wtedy wystąpić do sądu
    o zwrot pieniędzy + odsetki ustawowe + horrendalne odszkodowanie. Mamy
    znajomych przedsiębiorców, którzy poświadczą, że przez ową karę nie
    zdecydowali się na współpracę z nami. Załatwimy też papiery, z których będzie
    wynikać, że te pieniądze, które zapłaciliśmy jako karę potrzebne nam było na
    inwestycje i przez to nasza firma nie zarobiła (utracone korzyści).
    Oczywiście będą też zaświadczenia od lekarzy, że stres, depresja, problemy z
    sercem itp. Plus naturalnie szkody moralne.

    I pytanie. Czy to przejdzie? Myslimy o domaganiu się jakichś 3 milionów
    odszkodowania. Z przyczyn oczywistych nie chcę ujawniać więcej szczegółów,
    tylko pytam, czy w sądzie to ma szanse przejść i w świetle prawa jest szansa,
    żeby wycyckać tak US?

    Z pozdrowieniami,
    Elwira

  • 2. Data: 2011-11-03 16:07:42
    Temat: Re: Wykryte przeoczenie US. Czy to przejdzie?
    Od: to <t...@x...abc>

    begin Elwira

    > Sprawa jest więc oczywista i wystarczyłoby
    > teraz odpowiednie pismo do US z przedstawieniem tego faktu, żeby
    > odzyskać pieniądze.

    Więc zróbcie to.

> [...]
    > zarobiła (utracone korzyści). Oczywiście będą też zaświadczenia od
    > lekarzy, że stres, depresja, problemy z sercem itp. Plus naturalnie

    A rozważacie np. napad na bank albo jeszcze jakieś inne przestępstwa,
    które pozwolą Wam się wzbogacić czymś kosztem?

    PS. Do lekarza proponuję udać się już teraz.

  • 3. Data: 2011-11-03 17:32:54
    Od: "qwerty" <q...@p...fm>

    Użytkownik "to" napisał w wiadomości grup
    .pl...
    > A rozważacie np. napad na bank albo jeszcze jakieś inne przestępstwa,
    > które pozwolą Wam się wzbogacić czymś kosztem?

    Niby jak działa US?

  • 4. Data: 2011-11-03 17:33:45
    Od: spp <s...@o...pl>

> [...]
    > tylko pytam, czy w sądzie to ma szanse przejść i w świetle prawa jest szansa,

    Nie.
    Za to są olbrzymie, że siedzieć pójdzie 'rodzinna firma'.
    --
    spp

  • 5. Data: 2011-11-03 18:27:35
    Od: to <t...@x...abc>

    begin qwerty

    > Niby jak działa US?

    Co to ma do rzeczy? Jak wyłudzą nienależne odszkodowanie, to nie zapłaci
    za to US tylko my wszyscy. A sposób działania US (często skandaliczny) to
    osobna kwestia.

  • 6. Data: 2011-11-03 18:53:13
    Od: "p 47" <k...@w...pl>

    > Nie.
    > Za to są olbrzymie, że siedzieć pójdzie 'rodzinna firma'.
    > --

    Poniewaz to grupa dot. prawa, to nieśmiało spytam, -a za co konkretnie ma
    pójść siedzieć i to nieomal "na pewno"?
    ;-)

    PS. gdzies czytałem , ze w Polsce u większości wciąż pokutuje mentalność
    chłopa pańszczyźnianego, co to pana w rekę całował...

  • 7. Data: 2011-11-03 19:00:28
    Od: to <t...@x...abc>

    begin p 47

    > Poniewaz to grupa dot. prawa, to nieśmiało spytam, -a za co konkretnie
    > ma pójść siedzieć i to nieomal "na pewno"? ;-)

    Za poświadczenie nieprawdy, chociażby.

    > PS. gdzies czytałem , ze w Polsce u większości wciąż pokutuje mentalność
    > chłopa pańszczyźnianego, co to pana w rekę całował...

    Jaki to ma związek z tematem?

  • 8. Data: 2011-11-03 19:11:56
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Elwira" <e...@g...SKASUJ-TO.pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > szczegółów,
    > tylko pytam, czy w sądzie to ma szanse przejść i w świetle prawa jest

    Ja bym zaproponował lekturę Ordynacji Podatkowej, której tekst znajduje się
    przykładowo tu: http://isap.sejm.gov.pl/Download?id=WDU19971370926&t
    ype=3 .
    Urząd Skarbowy po przeprowadzeniu kontroli wydał decyzję administracyjną,
    która się uprawomocniła. Teraz, to musisz złożyć kolejną korektę zeznania i
    postępować zgodnie z art. 72 i kolejnymi Ordynacji. Generalnie należy
    oprocentowanie równe oprocentowaniu za zwłokę i nic więcej. Dalej idące
    odszkodowania mogły by mieć miejsce dopiero po stwierdzeniu, że doszł odo
    popełnienia przestępstwa - co uważam za mało prawdopodobne, a wręcz
    niemożliwe.

  • 9. Data: 2011-11-03 21:27:51
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Thu, 3 Nov 2011, Robert Tomasik wrote:

> [...]
    > i postępować zgodnie z art. 72 i kolejnymi Ordynacji. Generalnie należy
    > oprocentowanie równe oprocentowaniu za zwłokę

    ...w wysokości "połtorakrotności stawki urzędowej" dla ścisłości...

    > i nic więcej.

    Tu się zgadza, bo co do odszkodowania to co nieco przesadzili :[
    Ale co do ewentualnych odsetek, to "mocne podejrzenie praktyki"
    ich hodowania przez niektóre z USów tu i ówdzie widziałem, więc
    jeśli pytanie sprowadza się do tego, czy tym samym mechanizmem
    podatnik może się "odgryźć", odpowiedź chyba jest pozytywna.
    Przypomnę komentarz rzeczniczki CHIPa: "nie ma lepszej lokaty,
    tylko trzeba mieć dobrego wujka który wyłoży pieniądze na
    opłacenie bezpodstawnej decyzji US, my mamy niemiecką
    firmę-matkę".
    Ówcześnie poszło o wysokość stawki VAT "za CD-ROM dołączany
    do czasopisma", dla porządku.

    pzdr, Gotfryd

  • 10. Data: 2011-11-03 23:02:05
    Od: "p 47" <k...@w...pl>

    Użytkownik "to" <t...@x...abc> napisał w wiadomości
    > begin p 47

    > Za poświadczenie nieprawdy, chociażby.

    Jakiej nieprawdy?

    > Jaki to ma związek z tematem?

    Jesli nie jestes w stanie tego zobaczyc to cóż, - nie warto tłumaczyć..
    ;-)