eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawoWykorzystywanie zagranicznych utworów muzycznych w programach TV za PRL › Re: Wykorzystywanie zagranicznych utworów muzycznych w programach TV za PRL
    From: Trefniś <t...@m...com>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Wykorzystywanie zagranicznych utworów muzycznych w programach TV za PRL
    Date: Tue, 11 Apr 2017 08:43:28 +0200

    W dniu .04.2017 o 00:48 RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl> pisze:

    > W dniu 2017-04-10 o 22:20, Piotrek pisze:

    (...)

    > Kluczowy jest stan prawny.

    (...)

    > Do dzisiaj wielkie korporacje szlag trafia że mogę sobie nagrać
    > film i udostępniać go znajomym. Legalnie.

    Mimo, że uiszczasz opłatę reprograficzną.
    Im zawsze będzie mało!

    Kiedy rozpatrujecie sytuację w PRL, nie zapominajcie o prawie w tzw. wolny
    świecie.
    Prawa autorskie nie były tak mocno rozbudowane, twórcy częściej tworzyli
    dla ludzi, a nie jak teraz dla pieniędzy. Utwór w TV czy radiu był w ten
    sposób promowany, znacznie mniejszy był nacisk na zarobek za prezentację
    na antenie.

    Oczywiście oprogramowanie to zupełnie inna sprawa, ale i inny zasięg.
    Komputer to centrum obliczeniowe, mainframe, oprogramowanie często w cenie
    całego systemu.
    Tu komuniści też świetnie sobie radzili i zwyczajnie kradli całe systemy z
    oprogramowaniem wręcz oficjalnie. Trzeba przyznać, że kradzieże były
    twórcze i potrafili nawet poprawić takie urządzenia. JS EMC Riad to IBM
    360/370, nasze Odry to maszyny ICL, częściowo na licencji.

    --
    Trefniś