eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawoWykorzystywanie zagranicznych utworów muzycznych w programach TV za PRL › Re: Wykorzystywanie zagranicznych utworów muzycznych w programach TV za PRL
  • Data: 2017-04-11 10:45:44
    Temat: Re: Wykorzystywanie zagranicznych utworów muzycznych w programach TV za PRL
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "Piotrek" napisał w wiadomości grup
    oglegroups.com...
    W dniu sobota, 1 kwietnia 2017 13:27:20 UTC+2 użytkownik RadoslawF
    napisał:

    >Ale co z tego, że nie było takich przepisów w polskim prawie?
    >Obowiązywały jakieś dwustronne porozumienia w tej sprawie między
    >Polską
    >a innymi krajami? Jeśli nie, to gdzie tu sens? Zagraniczny artysta,
    >który w tamtych czasach przypadkiem dowiedziałby się, że jest
    >przez nas kiwany, nie mógłby nic na to poradzić?

    Nie moglby. Tak, jak teraz polski moze cos zdzialac w Chinach, Rosji,
    Meksyku, Boliwii itp.

    >Dowiedziałby się
    >po prostu, że państwo, w którym jest poniekąd okradany,
    >dopuszcza taką kradzież, i na tym sprawa by się skończyła?

    No coz, nie wiem czy nie byli tacy obrazalscy, czy im obiecywano
    swietlana przyszlosc, ale pamietam jak prezenterzy w Trojce puszczali
    najnowsze plyty, i cos mi chodzi po glowie, ze czasem przed premiera.
    Ktos, zwiazany z artysta/wytwornia im dawal ?

    Podobnie np Sonda - nie mozna wyemitowac ponownie, bo maja tam mase
    filmow nieznanego pochodzenia i nie wiadomo kogo prosic o pozwolenie.

    Ale ... jak to dzis wyglada ?
    Umawiaja sie i placa, czy mozna puscic zagranicznego artyste i
    zaplacic ryczaltem do ZAIKSu ?

    J.