eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawoWykonanie strony internetowej a szyfrowanie kodu i zapisy w umowie › Re: Wykonanie strony internetowej a szyfrowanie kodu i zapisy w umowie
    From: "Massai" <t...@w...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Wykonanie strony internetowej a szyfrowanie kodu i zapisy w umowie
    Date: Fri, 12 Feb 2010 10:21:57 +0000 (UTC)

    Andrzej Lawa wrote:

    > I chwałą im za to. Jak widzę te przebajerowane, wypełnione zgiełkiem
    > strony, które są ciężkie do nawigacji i sprawiają problemy w sprzęcie
    > mniej typowym (np. kieszonkowym), to mnie szlag trafia.

    No, po części się z Tobą zgadzam, ale też zrobienie czegoś minimalnie
    bardziej skomplikowanego niż "nazywamy się tak i tak, tel...", jak
    choćby mapka z opcją wyświetlenia reselerów z danego regionu, wymaga
    mnożenia bytów ponad potrzebę.

    Faktem jest też że często zasyfione strony w asp są robione tak tylko
    dlatego że to "rozwiązanie dostarczone przez wiodącą firmę na rynku".

    Ładnym przykładem była gazeta.pl, to co się jeszcze parę miesięcy temu
    działo, to był dramat. Nawet na całkiem mocnym sprzęcie przeglądarka
    potrafiła zamrozić kompa na kilkanaście sekund, a przewijanie odbywało
    się jakby przeglądarka się jąkała... na ich szczęście jakiś czas temu
    zoptymalizowali soft.

    > Tylko ty, jako autor ze szczególnymi wymaganiami, musisz za to
    > zapłacić, bo klient nie będzie chciał płacić za fanaberie autora ;->

    To chyba jasne... Jest umowa, albo kupuje się serwer, dedyka czy
    wirtualny dla klienta, w określonej cenie, albo jest dołączona
    specyfikacja co ma serwer mieć. przed podpisaniem klient się pyta
    swojego admina czy to mają i się decyduje albo nie.

    Swoją drogą wykorzystywanie firmowych serwerów do zastosowań webowych,
    czy to proste, do stron, czy do czegoś bardziej wyuzdanego, jakieś
    wsparcie sprzedaży itp - imho mija się z celem. Ale to już nie na temat.

    --
    Pozdro
    Massai