eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawoWykonanie strony internetowej a szyfrowanie kodu i zapisy w umowie › Re: Wykonanie strony internetowej a szyfrowanie kodu i zapisy w umowie
    From: "Massai" <t...@w...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Wykonanie strony internetowej a szyfrowanie kodu i zapisy w umowie
    Date: Fri, 12 Feb 2010 08:53:20 +0000 (UTC)

    Andrzej Lawa wrote:

    > kodu" i >> jak zamierzasz je zrealizować?

    > Zależy, co chcesz zaszyfrować...

    > Czyli przeglądarka dostaje ten "kod" odszyfrowany, bo inaczej by go
    > nie wyświetliła prawidłowo.

    Oczywiście, i to jest słaby punkt takiego szyfrowania sajtu w HTML.
    Pewnie, można sobie blokować wyświetlanie kodu... hłe, hłe.

    I tak w połowie przeglądarek blokowanie nie zadziała, a nawet jak
    zadziała, to:

    telnet domena.pl 80
    GET /

    I mamy kod.

    > To się nadaje tylko do zabezpieczeni mechanizmów działających na
    > serwerze i bezpośrednio niewidocznych - czyli np. mechanizmów
    > dynamicznie generujących zwykły HTML.

    Ano, dynamicznie lub nie dynamicznie.

    Ja wiem, że są tacy co to jeszcze robią sajty w pure html, ale mimo
    wszystko...

    > [ciach]

    > Na pewno będzie bardziej obciążony - więc klient musi wiedzieć o ile %
    > ma zawyżyć potrzebną wydajność serwera na przewidywane obciążenie
    > przeglądaniem.

    Ten procent jest tak pomijalnie mały, że lepiej zrobiona baza, czy
    lepej zrobiony sajt potrafi dać uzysk 10 czy 100 razy większy.

    > Pozostaje też pytanie, czy dany serwer obsłuży dany dekoder.

    Dekoder sobie sam "instalujesz"... de facto wgrywasz na serwer, ale nie
    ważne.

    Chyba że chodzi ci o kompatybilnośc z systemem na serwerze. Jak nie
    podziała, to zmień serwer albo soft kodujący.

> [...]
    > mogą zwyczajnie >> zacytować Kaczyńskiego ;)

    > To może mieć sens. Aczkolwiek ten HTML Guardian sugeruje
    > zabezpieczanie także treści ;-> I to w sposób wyjątkowo idiotyczny,
    > po polegający na sztucznych blokadach w samej przeglądarce, czyli
    > sprawa dotyczy zasadniczo tylko mikrosyfowego eksplodera.
    >
    > Ale szyfrowanie samych wesnętrznych mechanizmów, które same z siebie
    > nie są widoczne na zewnątrz ma sens i IMHO nie wymaga to żadnych
    > dodatkowych zapisów umownych - jak dla mnie sytuacja jest analogiczna
    > do dostarczenia skompilowanego programu.

    My to zaczęliśmy robić dla dobra klientów, i to nie puste słowa.

    Mieliśmy dosyć awantur "panie coś nie działa", po tym jak lokalny
    informatyk coś sobie postanowił uślicznić. Fakt, ładnie się na tym
    zarabiało, ale smród zostawał.
    Szyfrujemy takie elementy do których nikt niepowołany nie powinien i
    nie potrzebuje mieć dostępu.

    --
    Pozdro
    Massai