eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawoWykonanie strony internetowej a szyfrowanie kodu i zapisy w umowie › Re: Wykonanie strony internetowej a szyfrowanie kodu i zapisy w umowie
    From: mvoicem <m...@g...com>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Wykonanie strony internetowej a szyfrowanie kodu i zapisy w umowie
    Date: Fri, 12 Feb 2010 07:21:00 +0100

    (12.02.2010 01:50), Gotfryd Smolik news wrote:

    > IMVHO, bez tego zapisu zamawiający ma szanse na "wyszarpanie"
    > jawnej treści kodu - bo to chyba NIE JEST "powszechna praktyka"?

    A przypadkiem nie jest odwrotnie?

    Czyż zamawiającamu nie przysługują tylko takie prawa do "własności
    intelektualnej" jakie mu da wykonawca?

    Wg. mnie wystarczy tylko nie pisać w umowie o tym że "wykonawca przenosi
    na zamawiającego wszelkie prawa autorskie majątkowe do dzieła i udziela
    mu licencji na ...."<i tutaj lista wszystkich znanych pól eksploatacji>
    i zamawiający w zasadzie nic nie może :).

    > Co z ew. poprawkami/zmianami?
    > Zastanówmy się... podpisze taką umowę, zmieni telefon, a Ty mu
    > na to "85 000 zł się należy, to zmienię ten numerek"? ;)

    A czemu nie? :)

    > IMO nie - patrz .prawo.podatki

    Ale jeżeli przekaże jakiekolwiek prawa? Np. do uruchamiania,
    wprowadzania do pamięci komputera itd... czyli po naszemu do "odpalenia
    strony", to czy przekazane TAKIE prawa autorskie (majątkowe) nie dają
    prawa do 50% KUP?

    p. m.