  • 1. Data: 2008-03-06 07:58:45
    Temat: Wygrana z ZUS, ale nadal w rejestrze dłużników
    Od: "Mariusz" <m...@i...pl>

    Witam

    Sprawa jest następujaca. Wygrałem w sądzie sprawę z ZUS o niesłuszne
    zciągnięcie skladek ubezpieczeniowych, ale zanim to się stało, ZUS zciągał,
    niesłusznie, należnsci, wystąpił do Skarbówki , ta do sądu o wyjawienie
    majątku i automatem znalazłem sie w rejestrze dłużników niewypłacalnych. Po
    uprawomocnieniu wyroku, napisałem do ZUS by naprawił błąd i podjął kroki w
    celu wykreślenia mnie z rejestru dłuzników w KRS. W przesłanym do mnie piśmie,
    ZUS stwierdził, ze zgodnie z zapisami ustawy o KRS oni nie mają mocy prawnej i
    nie moga wystąpić z w wnioskiem do KRS, tylko ja sam. Jednak to nie ja byłem
    winien dokonania wpisu do rejestru dłużników a ZUS który wydał Deczje po 9
    latach od zaistniałego sporu. Czytałem te ustawę i nie bardzo wiem, czy w tej
    sytuacji ZUS faktycznie nie może wystąpić o wykreślenie z rejestru. Oczywiscie
    mogłbym sam, ale to ponosi za sobą koszty, a poza tym dlaczego ja mam
    naprawiać czyjeś błędy. Będę wdzięczny za każdą podpowiedż w tej sprwie. A
    tak na marginesie dodam że ZUS spłacił mi niesłusznie zabrane skadki, ale bez
    odsetek i zastanawam się czy jest jakaś ustawa regulująca zwrot odsetek.

    pozdrawiam

    Mariusz

  • 2. Data: 2008-03-06 08:21:14
    Temat: Re: Wygrana z ZUS, ale nadal w rejestrze dłużników
    Od: "Mariusz" <m...@i...pl>

    Użytkownik "Mariusz" <m...@i...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    bez
    > odsetek i zastanawam się czy jest jakaś ustawa regulująca zwrot odsetek.

    Sorry, trochę sie spieszyłem z pisaniem tekstu i przeprazam za błędy.
    Oczywiście ściągnięcie a nie zciągnięcie.

  • 3. Data: 2008-03-06 10:58:30
    Od: " 666" <u...@w...eu>

    Napisz prosze coś bliżej, o jakie składki chodziło.
    JaC

    -----

  • 4. Data: 2008-03-06 17:39:09
    Temat: Odp: Wygrana z ZUS, ale nadal w rejestrze dłużników
    Od: "R." <r...@s...interia.pl>

    > piśmie,
    > tej
    > Oczywiscie
    > bez

    Dokonanie wpisu do krs - jak i wykreslenie sa stosowne druki/formularze.
    Jedank dziwi mnie w tym przypadku co innego - jak piszesz to US dokonał
    wpisu do KRS zaległych skladek - gdzie wierzycielem był ZUS. Z tego co wiem
    to ZUS sam dokonuje wpisów do krs. Jesli tego dokonał US - to US winien
    wykreslić.