    From: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Wydanie zatrzymanych rzeczy
    Date: Thu, 5 Jan 2006 19:07:35 +0100

    Mirek [###m...@v...pl.###] napisał:
> [...]
    Tobie,
    > Dzięki. I jeszcze będę wdzięczny za odpowiedzi:
    > 1.Czy istnieje obowiązek rozpatrzenia wniosku o wydanie zatrzymanych
    > rzeczy? Otrzymam odpowiedź pisemną?

    Ty - nie. Właściciel zresztą również nie za bardzo ma możliwość, bo
    nie przypominam sobie nigdzie w kpk obowiązku wydania w takiej sprawie
    postanowienia.

    > 2.Wniosek skierować bezpośrednio do prokuratury nadzorującej czy też
    za
    > pośrednictwem komendy prowadzącej postępowanie przygotowcze?

    Za pośrednictwem komendy. No ale jeśli wydano postanowienie o uznaniu
    za dowód rzeczowy tego komputera (skoro nie zwrócono po przeszukaniu,
    to wydano), to raczej należało by się żalić na to postanowienie na mój
    rozum. Nie bardzo widzę, co tu mógł zmienić upływ czasu.

    > 3.Jak rozumiem główną podstawą jest art 230 i 227 kpk, tak?

    Nie. 236, 236a kpk. Ewentualnie art. 230§2 kpk.