    From: Paszczak <s...@h...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki,pl.soc.prawo
    Subject: Re: Wycena udziałów
    Date: Sun, 21 May 2006 07:56:57 +0000 (UTC)

    In pl.soc.prawo.podatki Piotr Janda <p...@p...onet.pl> wrote:
    > Obowiązuje wartość rynkowa, jak to wynika z ustaw podatkowych,
    > (art.19 UPDoOF, art. 6 pkt 2 lit b UPoCcC), zatem ktoś może się
    > "przyczepić".

    No dobra, ale jak przykładowo wycenić 'rynkowo' wartość 50% udziałów w
    spółce z o.o., w której drugie 50% ma wspólnik, który ma zły wpływ na jej
    rozwój? Nikt przy zdrowych zmysłach nie kupi ode mnie ich za 50% wartości
    spółki, bo utopi kasę.

    Jeśli miałbym sprzedać 50% majątku spółki - jest jasna sprawa. Ktoś kupuje i
    robi z tym majątkiem, co chce. Natomiast z połową udziałów w sp. z o.o. i
    opornym wspólnikiem nie zrobi ani kroku. Dlatego wydaje mi się, że w
    przypadku udziałów w spółce ceną (niech nawet będzie, że rynkową) może być
    dowolna cena, jaką ustalimy, bo sytuacja danej spółki jest specyficzna i nie
    można jej porównać z 'inną na rynku'.

    P.