  • Data: 2006-05-21 18:33:02
    Temat: Re: Wycena udzia3ów
    Od: Paszczak <s...@h...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Bartek <a...@t...pl> wrote:
    > Czyli jak rozumiem, pytanie sprowadza sie do tego, jaka mialaby byc premia
    > za kontrolę. Czyli, wartosc 51% udzialów = 51% razy wartość spolki + X, i
    > teraz ile wynosi X.

    Pytanie się sprowadza do tego, jaki podatek zapłacić :) I czy można zaniżyć
    wartość udziałów argumentując, że 50% udziałów, to wcale nie jest 50%
    wartości firmy, bo mając te 50% udziałów za wiele nie mogę :)

    Mając przykładowo 49% udziałów (gdy wspólnik ma 51%) mogę mieć utopioną kasę
    i nie móc nic zrobić ze spółką. I mogę dojść do wniosku, że chcę te udziały
    sprzedać za jakąkolwiek kwotę, byle odzyskać jakieś pieniądze.

    (dlaczego kwota jest obojętna - pisałem w pierwszym poście, chodzi o
    zamienienie się udziałami w dwóch spółkach).

    > Wartosc 51% udzialow bedzie zawierac sie w przedziale <51%, 100%>.

    A wartość 50% będzie w przedziale <0%, 100%>, albo raczej <0%, 50%>.

    P.