  • Data: 2006-05-21 17:46:01
    Temat: Re: Wycena udziałów
    Od: a...@t...pl (Bartek) szukaj wiadomości tego autora

    > Moim zdaniem, to jest znaczne zaniżenie. Pytanie, czy US połapie się
    > i zacznie ustalać wartość rynkową (czy będzie im się chciało,
    > czy będą mieć na to czas) tego nie wiem. Gdyby naprawdę groziła
    > kontrola skarbowa, jeśli wyceniasz wart. rynkową na 300tys., to
    > można bezpiecznie przyjąć wart. rynk. udziału 50% na poziomie
    > ok.100 tys.

    Ja bym tam zwrocil uwage, aby przyjeta wartosc rynkowa nie byla nizsza niz
    wartosc wynikajaca z ksiąg, czyli wartosc kapitałów własnych.

    A cala reszta, sposob wyceny, to juz wyzsza szkola jazdy i nie sądze aby
    komukolwiek ze skarbówki chcialo sie bawic w wyceny. De facto, kazda wycena,
    to tylko pewne przyblizenie do faktycznej wartosci oparte w duzej mierze na
    przyjetych zalozeniach. Im bardziej biznes w ktorym spolka dziala jest
    dynamiczny i nieprzewidywalny, tym wieksze mozliwosci zanizenia/zawyzenia
    wartosci z wyceny.
    Do wyboru jest przynajmniej kilkanascie metod wyceny od majątkowych do
    dochodowych i tak naprawde kazda da inną wartosc. A w praktyce zazwyczaj
    przyjmuje się wartosc, ktora jest pewną srednią wazoną wartosci wynikjących
    z roznych metod.

    Ja bym przyjal wartosc ksiegową i ew. pewną premię rynkową (goodwill)
    wynikającą z czesci rynku, ktory spolka opanowala.
    W tym przypadku najlepiej podeprzec się jakimis zalozeniami., co do
    przyszlych losów spolki.

    Pozdrawiam
    BN
    www.adekus.pl