    From: goła baba <n...@n...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Wycena nieruchomosci - kiedy dostepna?
    Date: Tue, 23 Feb 2010 09:41:55 +0100

    Nie. Sprzedaż nieruchomości to czynnosć cywilnoprawna, a nie
    administracyjnoprawna. Wycena nieruchomości jest dowodem w p-niu
    administracyjnym, a wiec np. przy ustalaniu wysokości odszkodowania. Przy
    sprzedazy, kiedy mają miejsce negocjacje ceny ujawnianie swojej wyceny,
    jeśli jest robiona dla podmiotu publicznego, byłaby jakąś bzdurą. Jednostka
    samorządu czy administracji rządowej działa wtedy jak podmiot prawa
    cywilnego. Ma własną wycenę, tak jak każdy sprzedający, który sprzedaje
    nieruchomość może mieć jej wycenę. Wyjatkiem jest to, że podmiot publiczny
    musi ja mieć, ale nie ujawniać. Pamietajmy, ze nie każda czynność przez
    niego dokonywana ma charakter władczy przecież, a tylko wówczas mamy do
    czynienie z kpa. Orzecznictwo, które masz na mysli, dotyczy - przypuszczam -
    postępowań administracyjnych.

    --
    moni K.
    tu jest miejsce na Twoja reklamę