  • 1. Data: 2004-12-26 23:28:25
    Temat: Wstrzymanie rygoru natychmiastowej wykonalności - jak??
    Od: "Kris" <s...@p...onet.pl>

    Witam,
    potrzebuję pomocy w następującej kwestii. Rozwodzę się z żoną, mam zasądzone
    alimenty przez sąd (z ustawową klauzulą wykonalności). Z tym nie ma problemu (z
    płaceniem przeze mnie również nie, ale kwestią sporną jest złośliwość mojej
    żony).
    Moja żona pozwała o alimenty (w tym samym pozwie co mnie) również moją matkę
    (babkę córki) i sąd w wyroku zaocznym zasądził jej dodatkową kasę. Został
    złożony sprzeciw do wyroku zaocznego, odbyła się sprawa, wyrok nakładający
    alimenty na babkę został uchylony.

    I teraz problem:
    pierwszy wyrok (zasądzający alimenty) ma rygor wykonalności i komornik sciąga
    babce 60% emerytury (prosta i nieskomplikowana robota więc czemu ma odmówić
    sobie paru złotych).
    Drugi wyrok o uchyleniu pierwszego uprawomocni się po 3 tygodniach o ile moja
    żona nie złoży odwołania. A jeżeli złoży (a złoży na pewno, na koniec terminu)to
    sprawę można ciągnąć przez minimum parę miesięcy, Przez ten czas komornik kasę
    będzie ciągnął. Będzie można potem wystąpić o zwrot kwot zapłaconych komornikowi
    (sciągniętych)ale jak wyegzekwować tą kasę z umowy zlecenia?
    Czy jest możliwość zablokowania rygoru wykonalności? Może mi ktoś podsunąć
    jakieś rozwiązanie tego problemu?

    pozdrawiam Krzysztof

  • 2. Data: 2004-12-27 19:13:14
    Od: "owyn" <o...@o...pl>

> [...]
    > sobie paru złotych).
    > Drugi wyrok o uchyleniu pierwszego uprawomocni się po 3 tygodniach o ile moja
    (...)
    > Czy jest możliwość zablokowania rygoru wykonalności? Może mi ktoś podsunąć
    > jakieś rozwiązanie tego problemu?

    Moze sie myle, ale wydaje mi sie, ze rygor natychmiastowej wykonalnosci zostal
    uchylony przez drugi wyrok. Dlatego po otrzymaniu jego odpisu mozesz zwrocic sie
    do komornika o zawieszenie egzekucji, a po trzech tygodniach, jesli zona sie nie
    odwola, wystapic do sadu o klauzule prawomocnosci i potem znow do komornika, tym
    razem o umorzenie.
    Zawieszenie egzekucji oznacza, ze i tak komornik bedzie sciagal kase z zajecia,
    lecz nie bedzie jej przekazywal zonie, tylko trzymal na swoim koncie do czasu
    prawomocnego zakonczenia sprawy.

  • 3. Data: 2004-12-27 20:32:18
    Od: s...@p...onet.pl

    Dzięki,
    wiesz może gdzie mogę znaleźć odpowiednie paragrafy?
    pozdr Krzysztof

  • 4. Data: 2004-12-27 21:34:55
    Od: "owyn" <o...@o...pl>

    > Dzięki,
    > wiesz może gdzie mogę znaleźć odpowiednie paragrafy?
    > pozdr Krzysztof

    art. 337 kpc - uchylenie rygoru natychmiastowej wykonalnosci, WYDAJE MI SIE, ze
    dotyczy tez skutkow wyroku wydanego w I instancji, czyli tak jak u Ciebie

    art. 820 kpc - zawieszenie egzekucji na wniosek dluznika po uchyleniu
    wykonalnosci

    Aha, o odpis wyroku trzeba tez zawnioskowac do sadu i oplacic jakies
    kilkadziesiat PLN.

    owyn

  • 5. Data: 2004-12-28 07:49:03
    Od: "Kris" <s...@p...onet.pl>

    Dzięki.
    Krzysztof

  • 6. Data: 2004-12-31 17:08:34
    Od: Tomasz Waszczyński <w...@w...org>

    Użytkownik "owyn" <o...@o...pl> napisał w wiadomości
    > Aha, o odpis wyroku trzeba tez zawnioskowac do sadu i oplacic jakies
    > kilkadziesiat PLN.

    A konkretnie 6 zł za stronę.

    --
    Pozdrawiam,