  • 11. Data: 2008-04-08 07:09:03
    Temat: Re: [Wspolnota Mieszkaniowa] Podniesienie FR ze wzgledu na wynajem
    Od: Oshin <o...@k...pl>

    (...)

    Mieszkanie - jest lokalem mieszkalnym nie użytkowym - chyba ze zostało
    zgłoszone do -ZTP- Urzędu Miejskiego Wydziału Mieszkalnictwa i
    'przekwalifikowane' z mieszkalnego na użytkowy.

    Jeśli jest to lokal użytkowy to pozostaje droga sądowa - zaskarżenie
    uchwały WM oraz uchylenie uchwały celem zabezpieczenia
    powództwa.(pamiętaj o terminach)
    Jeśli WM nie umotywuje wzrostu kosztów - przegra. (Tak jak my ;))

    Jesli lokal mieszkalny - uchwała nie ma mocy prawnej.

    Pozdrawiam,

    M.

  • 12. Data: 2008-04-08 12:56:11
    Od: "juana" <g...@o...eu>

    > Mieszkanie - jest lokalem mieszkalnym nie użytkowym - chyba ze zostało
    > zgłoszone do -ZTP- Urzędu Miejskiego Wydziału Mieszkalnictwa i
    > 'przekwalifikowane' z mieszkalnego na użytkowy.

    Nie, nie zostalo nigdy przekwalifikowane na lokal uzytkowy. Zawsze sluzylo
    wylacznie do mieszkania. Aczkolwiek dochody z niego sa wliczane do calosci
    dochodow z dzialalnosci gospodarczej (przy czym wynajem mieszkan nie jest
    glowna dzialalnoscia, jest to jedynie dodatkowy, niewielki procent w calosci
    przychodow). Z uwagi na to, ze mieszkanie jest zgloszone do US i do EDG jako
    dodatkowe miejsce prowadzenia dzialalnosci, place od tego mieszkania
    znacznie podwyzszony podatek od nieruchomosci oraz mam wyzsze taryfy dla
    energii elektrycznej, niz przy normalnym mieszkaniu, choc tez uwazam to za
    bezsensowne (w mieszkaniu nie jest prowadzona de facto dzialalnosc, tylko
    sie tam mieszka, na doby, tygodnie, czasem miesiace, ale ciagle sie mieszka,
    nic ponadto). No ale to juz pomijam, place jak mi kaza, ale na ten fundusz
    remontowy +50% to juz sie we mnie wszystko buntuje...

    Bardzo dziekuje za informacje,

    joan

  • 13. Data: 2008-04-08 15:29:59
    Od: " 666" <u...@w...eu>

    Nie istnieje takie pojecie a'priori, o "bezprawności" uchwały moze orzec co najwyzej
    sąd.

    Zamiast zaskarżac uchwałe mozesz po prostu nie płacić i czekać, aż to wspólnota poda
    Ciebie do sądu, aczkolwiek z uwagi
    na twoja nieobecniość w kraju może być to ryzykowne (wyrok w postepowaniu
    uproszczonym może zapaśc zaocznie i zostać
    skierowany do egzekucji bez Twojej wiedzy).
    JaC

    -----

  • 14. Data: 2008-04-08 15:56:21
    Od: "Alek" <alek67@PRECZ_ZE_SPAMEM.poczta.onet.pl>

    Użytkownik " 666" <u...@w...eu> napisał

    > Nie istnieje takie pojecie a'priori, o "bezprawności" uchwały moze
    > orzec co najwyzej sąd.

    A ustawa mówi kto i w jakim terminie może o to wystąpić.

    > Zamiast zaskarżac uchwałe mozesz po prostu nie płacić i czekać,
    > aż to wspólnota poda Ciebie do sądu

    I wygra?

    Art. 16:
    1. Jeżeli właściciel lokalu zalega długotrwale z zapłatą należnych
    od niego opłat [...] wspólnota mieszkaniowa może w trybie procesu
    żądać sprzedaży lokalu w drodze licytacji na podstawie przepisów
    Kodeksu postępowania cywilnego o egzekucji z nieruchomości.
    2. Właścicielowi, którego lokal został sprzedany, nie przysługuje
    prawo do lokalu zamiennego.

  • 15. Data: 2008-04-08 17:26:58
    Od: "juana" <g...@o...eu>

> [...]
    > Kodeksu postępowania cywilnego o egzekucji z nieruchomości.
    > 2. Właścicielowi, którego lokal został sprzedany, nie przysługuje

    Dziekuje Alku. Tez juz przeszlo mi przez glowe, zeby nie placic i czekac,
    ale to chyba faktycznie nie jest dobry pomysl, ze wzgledu na artukul, ktory
    przytoczyles.

    pozdrawiam,
    joan

  • 16. Data: 2008-04-09 07:05:35
    Od: Oshin <o...@k...pl>

    666 pisze:
    > Nie istnieje takie pojecie a'priori, o "bezprawności" uchwały moze orzec co
    najwyzej sąd.

    OK ale w tej sytuacji -> Art. 58: Czynność prawna sprzeczna z ustawą
    albo mająca na celu obejście ustawy jest nieważna,(..)

    Ale to już nie na temat....

    Pozdrawiam,

    M.

  • 17. Data: 2008-04-09 07:18:26
    Od: " 666" <u...@w...eu>

    Jasne, i orzeka o sprzeczności z ustawą Ciocia Klocia na imieninach.....
    JaC

    -----

  • 18. Data: 2008-04-09 08:05:12
    Od: Oshin <o...@k...pl>

    666 pisze:
    > Jasne, i orzeka o sprzeczności z ustawą Ciocia Klocia na imieninach.....
    > JaC

    Oczywiście że orzeka sąd.
    Nie musisz być sarkastyczny.

    Pozdrawiam,