  • 1. Data: 2008-04-07 16:28:47
    Temat: Pracownik banku - falsyfikat
    Od: Przemek <n...@g...com>

    Witam,

    W jakiej wysokości pracownik banku musi oddać wpłatę klienta, która
    okazało się, że zawierała fałszywe banknoty? Całość?

    Przemek

  • 2. Data: 2008-04-07 16:35:44
    Temat: Re: Pracownik banku - falsyfikat
    Od: Kamil 'czemu' Bista <t...@c...org>

    Przemek pisze:
    > Witam,
    >
    > W jakiej wysokości pracownik banku musi oddać wpłatę klienta, która
    > okazało się, że zawierała fałszywe banknoty? Całość?

    Ty tak serio piszesz? Bo jak dla mnie to jak jakikolwiek pracownik i
    gdziekolwiek widzi fałszywe banknoty to nie powinien niczego oddawać
    tylko od razu dzwonić po policje...

    No ale może jest to jakoś inaczej prawnie rozwiązane?

    --
    Pozdrawiam,
    Kamil 'czemu' Bista

  • 3. Data: 2008-04-07 16:54:26
    Od: Przemek <n...@g...com>

    Kamil 'czemu' Bista napisał(a):

> [...]
    > tylko od razu dzwonić po policje...
    >
    > No ale może jest to jakoś inaczej prawnie rozwiązane?

    Ale można nie rozpoznać?

    Przemek

  • 4. Data: 2008-04-07 17:08:21
    Od: Marcin Boroń <b...@m...tu>

    Agent Przemek nadaje:

    > W jakiej wysokości pracownik banku musi oddać wpłatę klienta, która
    > okazało się, że zawierała fałszywe banknoty? Całość?

    Dlaczego miałby oddawać WPŁATĘ? Powinien przyjąć i powiadomić różnorakie
    organy.

  • 5. Data: 2008-04-07 17:19:57
    Od: Krzysztof 'kw1618' z Warszawy <a...@z...pl>

    Dnia Mon, 07 Apr 2008 18:35:44 +0200, Kamil 'czemu' Bista napisał(a):

    > Ty tak serio piszesz? Bo jak dla mnie to jak jakikolwiek pracownik i
    > gdziekolwiek widzi fałszywe banknoty to nie powinien niczego oddawać
    > tylko od razu dzwonić po policje...

    Takie powinny być procedury, o ktorych każdy kasjer przed dipuszczeniem do
    pracy powinien zostać powiadomiony i przeszkolony na okoliczność wykrywania
    falsyfikatów.

    Krzysztof 'kw1618' Warszawa - Ursynow
    rozkoduj mój @ na tiny.pl: http://tiny.pl/p7bb
    http://grupy.3mam.net

  • 6. Data: 2008-04-07 17:56:19
    Od: Przemek <n...@g...com>

    Marcin Boroń napisał(a):
    > Agent Przemek nadaje:

    > Dlaczego miałby oddawać WPŁATĘ? Powinien przyjąć i powiadomić różnorakie
    > organy.

    No, ok. Ale wyobraźmy sobie taką sytuację. Pracownik przyjmuje wpłatę a
    potem po jakimś czasie bank dochodzi do tego, że w tej wpłacie były
    falsyfikaty i co wtedy?

    Przemek

  • 7. Data: 2008-04-07 18:01:58
    Od: Lukasz Olesiejuk <m...@N...net>

    Dnia Mon, 07 Apr 2008 19:56:19 +0200, Przemek napisał(a):

    > No, ok. Ale wyobraźmy sobie taką sytuację. Pracownik przyjmuje wpłatę a
    > potem po jakimś czasie bank dochodzi do tego, że w tej wpłacie były
    > falsyfikaty i co wtedy?

    Niech sie wypcha?
    Jak Ci udowodnia, ze to Twoje?

    Jakos sobie nie moge wyobrazic takiej sytuacji...

  • 8. Data: 2008-04-07 18:03:11
    Od: zly <b...@p...fm>

    Dnia Mon, 7 Apr 2008 19:08:21 +0200, Marcin Boroń napisał(a):

    > Dlaczego miałby oddawać WPŁATĘ? Powinien przyjąć i powiadomić różnorakie
    > organy.

    Chyba chodzi o to, ze pracownik nieswiadomie przyjal falszywa kase, a teraz
    bank mu kaze zwrocic ze swoich
    --
    marcin

  • 9. Data: 2008-04-07 18:11:04
    Od: "QkamCoSieDzieje" <q...@H...poczta.onet.pl>

    Użytkownik "zly" <b...@p...fm> napisał w wiadomości

    > Chyba chodzi o to, ze pracownik nieswiadomie przyjal falszywa kase, a
    > teraz
    > bank mu kaze zwrocic ze swoich

    A juz myslalem, ze nikt nie potrafi czytac ze zrozumieniem :)
    A wracajac do pytania. Na zdrowy rozsadek - pracownik powinien zwrocic
    calosc. Chociaz pewnie jest na to jakis punkt w regulaminie banku, czy czyms
    takim.

    Qkam

  • 10. Data: 2008-04-07 18:13:36
    Od: Przemek <n...@g...com>

    QkamCoSieDzieje napisał(a):
> [...]
    > calosc. Chociaz pewnie jest na to jakis punkt w regulaminie banku, czy czyms

    Właśnie bank chce, aby pracownik zwrócił całość. Była to waluta, którą
    najłatwiej przeoczyć podrobioną.

    Jest to naprawdę duża kwota. 20krotność wynagrodzenia brutto tegoż
    pracownika.

    Przemek